Sove på eget værelse - bedste tidspunkt?

8. februar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sove på eget værelse - bedste tidspunkt?

Kære Helen

Lillesøster sover stadig i vores soveværelse. Hun sover i egen tremmeseng og ikke i vores seng. Egentlig tror jeg ikke det ville være et problem for hende at komme på eget værelse og grunden til vi ikke har forsøgt er at vi er nervøse for at vores piger vil vække hinanden om natten og om morgenen. Deres værelser er op af hinanden. Vores store pige vågner fortsat 1-2 gange om natten og også tidligere om morgenen end lillesøster som det er lige nu. Storesøster sover meget let tit og ...

Annonce

... bliver forstyrret af ingen ting nogen gange.

Det er som sådan ikke et problem at have lillesøster i soveværelset men min mand og jeg vil gerne have det for os selv på et tidspunkt igen. Storesøster var kun 4 mdr. da hun kom på eget værelse da vi forstyrrede hinanden.

Jeg vil egentlig bare høre, om der er et tidspunkt sådan udviklingsmæssigt hvor det er bedst at flytte hende eller inden det tidspunkt? Jeg tænker inden hun bliver bevidst om at hun bliver rykket for sig selv?

Håber det giver mening.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor