Brev:
8 mdr. og ammes om natten
4. februar 2017
Alder:
8 mdr.
8 mdr. og ammes om natten
Hej Helen,
Vores datter er nu knap 8 måneder. Hun vokser præcist, som hun skal - ligger på gennemsnitskurven længde og vægtmæssigt. Hun har væske i ørerne, men vi synes som sådan ikke, at hun er besværet af det (overvejer dog om det er derfor, hun sover 30 min med mindre barnevognen triller, MEN det skal det ikke handle om nu :-))!
Mine spørgsmål/behov for råd går på natamning. Hun ammes og puttes derefter oftest med et stort smil, hvilket er SÅ dejligt. MEN, så starter amningerne..... Hun får mad 3 - nogle gange 4 - gange om natten, hvor hun vågner, og ikke accepterer sutten men brokker sig HØJLYDT indtil, hun lægges til brystet.
Jeg ved, at hun bør kunne sove igennem nu (det står mange steder inkl. i din bog, som jeg har :-)) . Det gjorde hun også nogle uger slut december/start januar, men siden ændrede det sig. Vi er ved at være trætte af al den natamning til trods for, hun spiser på under 5 min, og vil gerne have råd til, hvad vi kan gøre. Derfor, vil du uddybe de måder, du beskriver i din bog, og hvad vi kan forvente - altså, hvor længe vil hun græde? Hvor lang tid tager det før, hun har forstået, at nætterne er uden mad osv.... og hvis far tager over, er det så bedst jeg er i rummet eller ude af rummet?
Lige lidt bonus info. Hun får følgende måltider:
Morgen ca. 07:30-08: Havregrød
Formiddag inden lur 09:30: Frugtmos
Middag (kl.?? afhænger af om hun sover 30 eller længere om formiddagen): Grøntsagsmos med kød/fisk
Eftermiddag: Amning inden lur
Eftermiddag ca. kl. 16: Grød (Flerkornsgrød eller øllebrød)
Aften kl. 18: Grøntsagsmos med kød/fisk
Altså får hun - synes vi - fint med mad i løbet af dagen!
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Hende der drømmer om lidt ordentlig søvn