Eget værelse mm.

2. februar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Eget værelse mm.

Hej Helen.

Har tidligere skrevet til dig vedr. A på nu 8 mdr.

Hun er så småt ved at vænne sig til skemad og rugbrød, men det går langsomt pga. dårlig synketeknik og forstoppelse. Er ved at få styr på sidstnævnte vha. andre fødevarer og laktulose. Hun bliver ammet meget om natten stadig, gns. 4 gange hver nat (tager ikke sut!) . Har prøvet at "skære ned" men hun bliver GAL og vækker hele huset. Men synes det er nok nu... Det tager jo lysten til mad om ...

Annonce

... dagen. Hvad gør vi?

Jeg tænker måske eget værelse, selvom vi alle trives med at have hende i dobbeltsengen og hun har brug for meget tryghed og nærhed - hvordan griber vi det lettest an? Far er ok med at skulle på banen her hvis det er nødvendigt. Skal jeg helt nægte hende mad om natten, eller er det ok med en enkelt amning i overgangfasen indtil hun spiser ordentligt om dagen? Hun sover ellers fint, både dag og nat.

På forhånd tak for svar!

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla