Brev:
Vågne timer og rytme
27. januar 2017
Alder:
4 mdr.
Vågne timer og rytme
Kære Helen.
Vores datter har siden fødslen sovet i slyngevugge om natten. Vi er ved og træne hende i at sove i tremmeseng hvilket resulterer i mindre søvn for vores 4 måneders datter. Hun er enormt lang tid om at falde i søvn fordi det et nyt. Det har endnu kun varet i to dage, men det tager hende ca.halvanden - to time og finde ro og falde i søvn:( og hun sover ikke længere i den anden ende :( hun græder og mosler rundt.
Vi prøver og hjælpe hende til ro, men det er svært. Det er så svært ikke at overgive sig og ikke bare putte hende i slyngevuggen, hvor længe må hun ligge og være vågen?
Skal lyset være helt slukket og skal vi være i rummet hele tiden. Hun sover oftest fra 15-19 (her må vi oftest vække hende, da hun ikke vågner selv) og så prøver vi og begynde putning omkring kl. 21, burde vi måske starte før?
Jeg kan ikke hjælpe hende til ro via flaske som du tidligere har forslået, da hun har brug for at bøvse af i laaaaang tid (gylper meget, hvilket generer hende hvis vi ligger hende ned for hurtigt)
Et andet spørgsmål, hvor vigtigt er det med rytme i forhold til søvn i løbet af dagen når hun er 4 måneder ? Og hvornår kan hun være vågen længere end halvanden til 2 timer ?
Med venlig hilsen
Katrine