Vågne timer og rytme

27. januar 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Vågne timer og rytme

Kære Helen.

Vores datter har siden fødslen sovet i slyngevugge om natten. Vi er ved og træne hende i at sove i tremmeseng hvilket resulterer i mindre søvn for vores 4 måneders datter. Hun er enormt lang tid om at falde i søvn fordi det et nyt. Det har endnu kun varet i to dage, men det tager hende ca.halvanden - to time og finde ro og falde i søvn:( og hun sover ikke længere i den anden ende :( hun græder og mosler rundt.

Vi prøver og hjælpe hende til ro, men det er svært. Det er så svært ikke at overgive sig og ikke bare putte hende i slyngevuggen, hvor længe må hun ligge og være vågen?

Skal lyset ...

Annonce

... være helt slukket og skal vi være i rummet hele tiden. Hun sover oftest fra 15-19 (her må vi oftest vække hende, da hun ikke vågner selv) og så prøver vi og begynde putning omkring kl. 21, burde vi måske starte før?

Jeg kan ikke hjælpe hende til ro via flaske som du tidligere har forslået, da hun har brug for at bøvse af i laaaaang tid (gylper meget, hvilket generer hende hvis vi ligger hende ned for hurtigt)

Et andet spørgsmål, hvor vigtigt er det med rytme i forhold til søvn i løbet af dagen når hun er 4 måneder ? Og hvornår kan hun være vågen længere end halvanden til 2 timer ?

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte