Brev:
Rutine for vores 3 mdr. baby
27. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Rutine for vores 3 mdr. baby
Hej Helen
Vi har fået en dejlig lille pige - Lilli - som nu er 3 mdr og en uge.
Vi har været lidt udfordret med forstoppelse og var først på lactulose og nu movicol. Lilli får stadig movicol, men det er svært at finde den rigtige mængde der ikke giver helt løs mave og som stadig giver afføring en gang om dagen. Hun får nu 1/8 del brev om morgenen og 1/16 del brev om aftenen..Ofte tror jeg at movicolen også kan have indflydelse på at forstyrre vores rutiner, men det er indtil nu ikke lykkes at trappe ud af det. Hun får flaske - allomin - hovedsagelig den gule syrnede, en enkelt grøn allomin flaske for at holde maven i gang og en enkelt blå flaske for at mætte til natten.
Nå, men jeg har et par spørgsmål:
Når Lilli vågner er hun sulten og jeg ammer hende, jeg tilbyder også flaske og hun spiser mellem 10 - 60 ml - det er meget forskelligt. Hun er vågen ca. 2 timer før hun er træt igen..men når jeg så skal putte hende igen vil hun spise igen, selvom det kun er ca 1-2 timer siden og så spiser hun måske 50 ml fra flaske. Hun falder i søvn mens jeg giver flasken og så lægger jeg hende ind i hendes lift sådan. Men det passer ikke rigtigt med at der gerne skulle være op til 3 timer mellem måltiderne (ifølge min sp). Og det gør også at jeg kan have svært ved at putte hende uden at give flaske/amme.
Hvordan skal min rutine se ud? skal hun vågne - spise - lege - spise - puttes? Hun bliver tydeligt utilfreds hvis jeg ikke giver hende mad når hun vågner fra lur og hun har fået en rutine med at skulle spise før hun sover også..
Et andet spørgsmål som er i forlængelse af det første: Hvordan får jeg hende puttet uden af hun skal falde i søvn ved mig først (vugges i mine arme eller køres i barnevogn)
Venlig hilsen
Simone