Rutine for vores 3 mdr. baby

27. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rutine for vores 3 mdr. baby

Hej Helen

Vi har fået en dejlig lille pige - Lilli - som nu er 3 mdr og en uge.

Vi har været lidt udfordret med forstoppelse og var først på lactulose og nu movicol. Lilli får stadig movicol, men det er svært at finde den rigtige mængde der ikke giver helt løs mave og som stadig giver afføring en gang om dagen. Hun får nu 1/8 del brev om morgenen og 1/16 del brev om aftenen..Ofte tror jeg at movicolen også kan have indflydelse på at forstyrre vores rutiner, men det er indtil nu ikke lykkes at trappe ud af det. Hun får flaske - allomin - hovedsagelig den gule syrnede, en enkelt grøn allomin flaske for at holde maven i gang og en enkelt blå flaske for at mætte til natten.

Nå, men jeg har et par spørgsmål:
Når Lilli vågner er hun sulten og jeg ammer hende, jeg tilbyder også flaske og hun spiser mellem 10 - 60 ml - det er meget forskelligt. Hun er vågen ca. ...

Annonce

... 2 timer før hun er træt igen..men når jeg så skal putte hende igen vil hun spise igen, selvom det kun er ca 1-2 timer siden og så spiser hun måske 50 ml fra flaske. Hun falder i søvn mens jeg giver flasken og så lægger jeg hende ind i hendes lift sådan. Men det passer ikke rigtigt med at der gerne skulle være op til 3 timer mellem måltiderne (ifølge min sp). Og det gør også at jeg kan have svært ved at putte hende uden at give flaske/amme.

Hvordan skal min rutine se ud? skal hun vågne - spise - lege - spise - puttes? Hun bliver tydeligt utilfreds hvis jeg ikke giver hende mad når hun vågner fra lur og hun har fået en rutine med at skulle spise før hun sover også..

Et andet spørgsmål som er i forlængelse af det første: Hvordan får jeg hende puttet uden af hun skal falde i søvn ved mig først (vugges i mine arme eller køres i barnevogn)

Venlig hilsen
Simone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.