Brev:
Aftner med skrig og skrål
25. januar 2017
Alder:
7 mdr.
Aftner med skrig og skrål
Kære Helen.
Vores dreng på 7 mdr har aldrig sovet specielt godt, max 2,5-3 time i streg uden opvågninger. Han har tidligere været svær at få til at sove, men det er gået rigtig godt de sidste par måneder både dag og nat, indtil for en uge siden.
Han er træt og klar til putning som vanligt ved 19-19.30 tiden. Han får ny ble, kommer i nattøj, får sin astmaspray (har astmatisk bronkitis), natkys af storesøster, en flaske i ”mørket” på værelset, bøvse af, over i sengen, puttes på siden med dynen og godnatsang. Sådan har vi gjort siden han var 4 mdr. på eget værelse. De sidste 10 dage har dog været med lange seancer med gråd.
Han virker godt tilpas efter sin flaske, bøvser af, får sin sut og kommer over i sengen, indimellem halvsovende. Sover 10-30 min og vågner i skrig og skrål. Det er helt umuligt at trøste ham i sengen, falder først efter lang tid, 10-20 min, lidt til ro i armene, uanset vuggen, nussen, nynnen og sut. Det er ligegyldigt om det er mor eller far der kommer ind. Lige som man tror han er faldet helt til ro og trækker vejet roligt igen og man tænker han skal tilbage i sengen, så starter det forfra igen. Nogle gange er han tydeligt vågen, andre gange sovende. I går og i dag har det stået på i 2,5 time. I går og i dag gav jeg ham panodil en times tid inden puttetid fordi han savler og bidder i alt, tænkte det kunne være den første tand der drillede, men ingen forskel gjorde det.
Der har været et par nætter i samme periode hvor han har gjort lignende, ude på natten, ved 1-2 tiden. I dagtiden har han sovet uden problemer 2-2,5 time i barnevognen ude, i køredragt og dyne.
Hvad er det dog for noget??? Og hvad skal jeg dog stille op? Jeg føler mig på magtesløs.
Hilsen Mathilde, stadig træt mor til to