Aftner med skrig og skrål

25. januar 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Aftner med skrig og skrål

Kære Helen.

Vores dreng på 7 mdr har aldrig sovet specielt godt, max 2,5-3 time i streg uden opvågninger. Han har tidligere været svær at få til at sove, men det er gået rigtig godt de sidste par måneder både dag og nat, indtil for en uge siden.

Han er træt og klar til putning som vanligt ved 19-19.30 tiden. Han får ny ble, kommer i nattøj, får sin astmaspray (har astmatisk bronkitis), natkys af storesøster, en flaske i ”mørket” på værelset, bøvse af, over i sengen, puttes på siden med dynen og godnatsang. Sådan har vi gjort siden han var 4 mdr. på eget værelse. De sidste 10 dage har dog været med lange seancer med gråd.

Han virker godt tilpas efter sin flaske, bøvser af, får sin sut og kommer over i sengen, indimellem halvsovende. Sover 10-30 min og vågner i skrig og skrål. Det er helt umuligt at trøste ham i sengen, falder først efter lang tid, 10-20 ...

Annonce

... min, lidt til ro i armene, uanset vuggen, nussen, nynnen og sut. Det er ligegyldigt om det er mor eller far der kommer ind. Lige som man tror han er faldet helt til ro og trækker vejet roligt igen og man tænker han skal tilbage i sengen, så starter det forfra igen. Nogle gange er han tydeligt vågen, andre gange sovende. I går og i dag har det stået på i 2,5 time. I går og i dag gav jeg ham panodil en times tid inden puttetid fordi han savler og bidder i alt, tænkte det kunne være den første tand der drillede, men ingen forskel gjorde det.

Der har været et par nætter i samme periode hvor han har gjort lignende, ude på natten, ved 1-2 tiden. I dagtiden har han sovet uden problemer 2-2,5 time i barnevognen ude, i køredragt og dyne.

Hvad er det dog for noget??? Og hvad skal jeg dog stille op? Jeg føler mig på magtesløs.

Hilsen Mathilde, stadig træt mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre