Brev:
Vågen 2-3 timer om natten
23. januar 2017
Alder:
19 mdr.
Vågen 2-3 timer om natten
Kære Helen.
Nu har jeg brug for dine gode råd igen :)
Vores datter på 19 mdr. Vil ikke i seng og endnu værre, hun vågner op kl. 23.30 hver aften og vil først sove igen efter 2-3 timer - efter hun har set tv. Vi har forsøgt at holde hende i sengen og ikke gå ind i stuen til tv'et, men hun græder helt vildt og vil ikke falde til ro.
Hun skal have lagt dræn i begge ører på onsdag, og vi håber selvfølgelig på, at hun får bedre nattesøvn herefter. Men vi er ikke sikker på, at opvågningen skyldes ørerne, men derimod det at hun i forbindelse med sygdom sagde farvel til sidste modermælkserstatnings flaske for to uger siden. Hun vågner nemlig på det tidspunkt, hvor hun plejede at få flaske.
Vi har forsøgt at få hende med ind og sove i vores seng, men det vil hun heller ikke.
Putningen om aftenen går dog noget bedre, når det er faren der putter hende. Er det ofte sådan, at det går bedre når fædrene putter?
Har du nogle gode råd til, hvordan vi skal tackle vores datters "midnats show" ? Vi vil gerne sætte grænser, men vi ønsker heller ikke at hun skal forbinde hendes seng og det at skulle sove med noget negativt - vi vil gerne det til en behagelig som mulig oplevelse for hende.
Hvad mon det kan skyldes, at nogle børn bare lægger sig ned og sover, og hvis de vågner op i løbet af natten blot lægger sig til at sove med det samme igen? Gad vide om vores datter ikke får nok og tydelige grænser om dagen.
På forhånd tak.
Hilsen
De søvnige forældre