Vågen 2-3 timer om natten

23. januar 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Vågen 2-3 timer om natten

Kære Helen.

Nu har jeg brug for dine gode råd igen :)

Vores datter på 19 mdr. Vil ikke i seng og endnu værre, hun vågner op kl. 23.30 hver aften og vil først sove igen efter 2-3 timer - efter hun har set tv. Vi har forsøgt at holde hende i sengen og ikke gå ind i stuen til tv'et, men hun græder helt vildt og vil ikke falde til ro.

Hun skal have lagt dræn i begge ører på onsdag, og vi håber selvfølgelig på, at hun får bedre nattesøvn herefter. Men vi er ikke sikker på, at opvågningen skyldes ørerne, men derimod det at hun i forbindelse med sygdom sagde farvel til sidste modermælkserstatnings flaske for to uger siden. Hun vågner nemlig på det tidspunkt, hvor hun plejede at få flaske.

Vi har forsøgt at få hende med ind og ...

Annonce

... sove i vores seng, men det vil hun heller ikke.

Putningen om aftenen går dog noget bedre, når det er faren der putter hende. Er det ofte sådan, at det går bedre når fædrene putter?

Har du nogle gode råd til, hvordan vi skal tackle vores datters "midnats show" ? Vi vil gerne sætte grænser, men vi ønsker heller ikke at hun skal forbinde hendes seng og det at skulle sove med noget negativt - vi vil gerne det til en behagelig som mulig oplevelse for hende.

Hvad mon det kan skyldes, at nogle børn bare lægger sig ned og sover, og hvis de vågner op i løbet af natten blot lægger sig til at sove med det samme igen? Gad vide om vores datter ikke får nok og tydelige grænser om dagen.

På forhånd tak.

Hilsen
De søvnige forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor