Puttetid tvillinger

22. januar 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Puttetid tvillinger

Kære Helen

Har tidligere skrevet til dig omkring mine tvillinger og har nu brug for lidt gode råd igen.
Lidt om vores rutiner først:

Kommer hjem fra vuggestue ved 15.30 tiden, spiser lidt frugt og leger bagefter.
Ved 17 -17.30 tiden spiser vi mad.
Hver anden dag kommer de i bad efter aftensmaden,.
Og ellers hygger vi lidt i stuen.
Ved 18-18.30 tiden gjort natklar. Herefter en natflaske og vi går i soveværelset.
Her har vi så fra dag 1 af vugget hver vores barn i armene.
I perioder kun mig der har "duet", hvorfor jeg endte med at ligge i sengen med en på hver side.

Vores søn falder for det meste rigtig hurtigt i søvn. Vores datter derimod, hun kan være evigheder om det. Det er et problem når de kan tage op til 2 timer førend hun har overgivet sig. Jeg vil også gerne nå at have hyggetid med storebror inden hans sengetid.

Min datter er bare utrolig morsyg og omklamrende. Hun ...

Annonce

... bliver alt for ked af det hvis bare far prøver at putte. Så nu tænker jeg om det mon kan hjælpe at forsøge at slippe det at skulle vugges i søvn.

Hvordan pokker går man fra at vugge til at kunne putte sit barn i sengen og de bare stille og roligt lægger sig til at sove??
Sidder jeg i mellem deres senge på en stol til de giver op?

Hvad gør jeg hvis de bare græder hjerteskærende af frustration?
Tænker og håber at det måske også vil gøre at de sover bedre om natten uden at skulle søge mig hele tiden for at finde ro.?

Jeg er kan simpelthen ikke se mig ud af hvordan jeg løser det med 2 små på engang.
Overskuddet er ikke det der er størst. Vi har haft 5 mellemørebetændelser siden 15/11-16, og div "vuggestuepest", men blir nødt til at gøre noget så jeg kan have en "normal" og hyggelig aften med min store søn også.

Håber det giver mening det hele....

Med venlig hilsen

En mor til 3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig