Falde i søvn selv - 9 mdr.

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Falde i søvn selv - 9 mdr.

Kære Helen,

Jeg har et (måske) hurtigt lille spørgsmål til dig. :)

Vores dreng på 9 mdr sover stadig i vores soveværelse (og faktisk oftest i vores seng), men vi vil gerne have ham og storesøster til at sove på samme værelse. Indtil videre falder han som regel i søvn med flasken. Han vågner så op og er ked af det og ender så med at skulle krammes i søvn i vores seng. Hyggeligt, men kvaliteten af søvnen er ikke den bedste. :)

Så nu starter vi projekt lær-at-falde-i-søvn-selv senest i næste uge, i håb om at han nemmere kan sove videre når han vågner hvor han er faldet i søvn. Det er vel ikke for tidligt når han nu er 9 mdr.?

Planen er at først lære ham at falde i søvn i egen seng (i vores soveværelse) og derefter flytte ham ind til storesøster. Vi vil tage flasken ud ...

Annonce

... af putteritualet nu for at den kamp ikke skal tages når han skal puttes sammen med storesøster. Er det dumt?

Jeg har det nok lidt med at overtænke det hele, men vil bare helst at det bliver mindst forstyrrende for storesøster at hun får selskab af lillebror - som godt kan brokke sig ret så højlydt hvis han ikke lige får det som han vil have det. :)

Og lige et bonusspørgsmål. Vores pige skal starte i børnehave til marts. Hvis vi flytter dem sammen på samme værelse i starten af februar, er det så ok ift at der ikke sker for meget oveni hinanden, altså børnehavestart. Eller er det bedre at vente til april måske? Måske fylder det mere for mig, det her sovearrangement, end det egentlig behøver. :)

Det blev en længere historie. Glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin