Brev:
Varm dreng 5 mdr og bliver stadig svøbt
12. januar 2017
Alder:
5 mdr.
Varm dreng 5 mdr og bliver stadig svøbt
Hej Helen
Min søn er 5 mdr og bliver stadig svøbt, hvilket han har gjordt siden han godt 2 mdr.
Han sover i egen tremmeseng uden dyne eller andet, da han er en varm dreng og derved koger hvis han får noget over dig. Han bliver svøbt i et svøb fra ergo baby. Jeg synes han snart er for 'stor' til at skulle svøbes i søvn, og kunne godt tænke mig at blive fri for det. Han har meget flagrende arme, og når vi har forsøgt at putte ham uden svøb så fægter han rundt. Tager sutten ud og kaster rundt med han Nusseklud.
Om dagen sover han i sin barnevogn i en sleep bag. Her er det ikke nødvendigt at svøbe ham (sjovt nok) og han har armene oppe og fri. Her fægter han slet ik med armene på samme måde. Jeg kan se du har svaret flere herinde at en sovepose kunne være en mulighed om natten i sengen. Men da min søn er meget varm, så tænker jeg at han kommer til at koge i sin sleep bag, og stadig vil flagre med armene.
Har du nogle gode råd til afvænning af svøb eller hvad vi evt kan gøre ved de små fægtende arme? :)
Med venlig hilsen
T og H