Varm dreng 5 mdr og bliver stadig svøbt

12. januar 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Varm dreng 5 mdr og bliver stadig svøbt

Hej Helen

Min søn er 5 mdr og bliver stadig svøbt, hvilket han har gjordt siden han godt 2 mdr.

Han sover i egen tremmeseng uden dyne eller andet, da han er en varm dreng og derved koger hvis han får noget over dig. Han bliver svøbt i et svøb fra ergo baby. Jeg synes han snart er for 'stor' til at skulle svøbes i søvn, og kunne godt tænke mig at blive fri for det. Han har meget flagrende arme, og når vi har forsøgt at putte ham uden svøb så fægter han rundt. Tager sutten ud og kaster rundt med han Nusseklud.

Om ...

Annonce

... dagen sover han i sin barnevogn i en sleep bag. Her er det ikke nødvendigt at svøbe ham (sjovt nok) og han har armene oppe og fri. Her fægter han slet ik med armene på samme måde. Jeg kan se du har svaret flere herinde at en sovepose kunne være en mulighed om natten i sengen. Men da min søn er meget varm, så tænker jeg at han kommer til at koge i sin sleep bag, og stadig vil flagre med armene.

Har du nogle gode råd til afvænning af svøb eller hvad vi evt kan gøre ved de små fægtende arme? :)

Med venlig hilsen
T og H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar omkring min søns sovevaner.

Jeg startede med at skære natamningen helt væk, og så var der kun godnattåren tilbage, den virkede han pludselig ikke så interesseret i så den blev også droppet, og helt uden drama og gråd;-)

Nu kunne jeg så få ham til at falde i søvn uden at være helt tæt på mig, men han ville stadig ikke ned i tremmesengen i vågen tilstand.

Jeg læste så at du havde rådet andre til at tage den ene side af sengen, da nogle børn følte sig indespærret.... og hold da k... det gjorde en forskel!!

Dels falder han i søvn glad og tilfreds i sin egen seng, derudover sover han bedre og længere tid i hans egen seng (han kommer stadig ind til os om natten). Han går oven i købet selv ind og lægger sig i sengen når det er sove tid!

Tak fra Rikke, mor til dreng på 16 måneder