Brev:
Putning af vuggestue barn
9. januar 2017
Alder:
9 mdr.
Putning af vuggestue barn
Kære Helen,
Endnu engang tak for brugbare svar på mine spørgsmål. Her kommer endnu et dilemma.
Vi er nu begyndt i vuggestue, og er godt igang. Alberte er blevet 9 måneder og fik stor ros som et trygt og udadvendt barn ved 9 måneders tjek.
Alberte bliver puttet kl. 20 og sover på en god nat til kl. 07, men ellers 06.30, altså 10,5 / 11 timer. Desværre er vi kommet ind i en ond cirkel, hvor hun kan tage 1 time til halvanden om at falde til ro. Hun sover lur kl. 9-8.30 og igen 14-14.30 disse lure har hun kortet ned til sammenlagt halvanden time.
I vuggestuen er hun SÅ glad, og smiler så snart vi træder ind af døren og når hun bliver hentet kommer hun kravlende, men vil kort efter gerne ned og lege igen.
Vi er kede af herhjemme at hun virker SÅ træt og energi forladt, og det forstår vi jo 100%, men hun kæmper en indædt kamp mod søvnen og får ikke det hun behøver.
Vi går med tanken om at putte tidligere end 20, men ved ikke om det bare vil resultere i endnu mere skrig og gråd, og om det måske strider mod hendes "rytme".
Kort resume af dagen:
06.30 vågner
07.00 havregrød
08.00 vuggestue
09.00 frugt, brød mm.
09.30 puttes
10.30 frokost
13.30 flaske, 200 ml
14.00 puttes
15.30 /16.00 lidt brød, frugt og hentes kort efter
18.00 aftensmad, det vi får
19.00 aftengrød
20.00 flaske, puttes
23-02 flaske
Når vi putter, hygger vi kortvarigt, hun får 3 sange og det er så det. Derefter kan vi gå ind og ligge hende ned 50 gange.
Råd til ændringer, putte rutine mm tages imod med kyshånd.,
Med venlig hilsen
Julie