Brev:
Hører jeg mit barn, når jeg sover?
6. januar 2017
Alder:
21 mdr.
Hører jeg mit barn, når jeg sover?
Hej Helen.
Der skete det i nat, at vores dejlige pige sov igennem på sit eget værelse for første gang i måneder...! Vi håber selvfølgelig, at det fortsætter :)
Det eneste vi sådan rigtig har gjort anderledes er at lukke hendes dør mere til, så den kun er åben 10-15 cm fremfor helt åben, og så selvfølgelig døren helt åbent ind til os (rummene ligger lige ved siden af hinanden). Vi hører hende lige tydeligt (tror jeg), men hun hører os lidt mindre...? Jeg føler selvfølgelig ikke, jeg har sovet ret meget, fordi jeg har lyttet lidt efter hende :) men hører jeg hende helt sikkert kalde/græde, hvis jeg sover tungt? Er bange for, at vi har overhørt noget, siden det bare lykkedes... ...
...
Jeg hørte hende 4-5 gange, hvor hun kaldte fx på en sut, på mor eller græd ganske kortvarigt (under 1 minut), men faldt så hurtigt til ro uden hjælp (fandt selv sin sut, tror jeg)... Er det ikke ok? Hun plejer at kalde højere og evt græde, når hun vil ind til os...
Havde lyst til at gå derind, da hun kaldte mor, men hun græd ikke og det var kun et par gange, før hun lagde sig ned og sov igen. Jeg havde i øvrigt lagt hende tøjdukke ned i sengen, da jeg gik i seng, og da hun vågnede, lå hun bare og krammede hende og sagde "godmorgen Dukkelise, sovet godt...?" :) hun ville faktisk bare gerne blive i sengen og lege, da jeg kom ind og sagde godmorgen.
Kærlig hilsen
en glad mor