Dårlig og urolig nattesøvn

6. januar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Dårlig og urolig nattesøvn

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig med hensyn til at få vænnet min søn af med at skulle vugges i søvn.. vi synes nu af putning køre meget godt. vi kan dog ikke bare ligge ham og så falder han i søvn men vi sidder stille og roligt i en gynge stol og det tager ikke mere en 10-20 min og det er med spisning af flaske.. :)

Det der bare driller helt vildt er at han sover så uroligt om natten og vågner mange gange og er tit svær at få til at falde i søvn igen. Han vågner gerne 2 gange mellem han er blevet puttet kl 20 og til han får en flaske kl 23 ... (den flaske er vi ved at trappe fra) for det meste tager jeg ham med ind til os kl ca 23 hvor han får en lille flaske og her falder han for det meste i søvn og til ro hos mig og sover for det meste til ved en 4-5 tiden hvor han så begynder at sætte sig op i sengen, kravle hen over mig og gerne ligge sig op ovenpå mit hoved og kan ikke finde ro til at falde i søvn igen.. Jeg prøver at ligge hen ind til mig og nogle gange ...

Annonce

... hjælper det men for det meste må jeg gå ind på hans værelse med ham og ligge ham en hans "sansegynge" så snart han ligger den i falder han til ro og i søvn og sover så gerne til halv 7-7 ..

Det skal sige at han virkelig har været ramt af sygdom de sidste 2 mdr og det er ikke helt over endnu, han er forkølet og har lige haft øjenbetændelse og for 2 dage siden startede han i dagpleje med stor succes..

Har sådan brug for hjælp, jeg er bange for vi laver en masse dårlige vaner med f.eks at ligge ham i sanse gyngen om natten når han slet ikke kan finde ro men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre han er så træt og han bliver så ked af det til sidst hvis han ikke kan finde ro ..

Han får stadig 3 flasker vi er begyndt at skære meget end for den flaske kl 23 men synes det er svært at tage den helt væk her mens han sover så dårligt og ikke er helt på toppen. Tænker den næste der skal væk er den kl 12 til middag.. men hvornår og hvordan ??

Med venlig hilsen
en ret forvirret og træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder