Brev:
Dårlig og urolig nattesøvn
6. januar 2017
Alder:
10 mdr.
Dårlig og urolig nattesøvn
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig med hensyn til at få vænnet min søn af med at skulle vugges i søvn.. vi synes nu af putning køre meget godt. vi kan dog ikke bare ligge ham og så falder han i søvn men vi sidder stille og roligt i en gynge stol og det tager ikke mere en 10-20 min og det er med spisning af flaske.. :)
Det der bare driller helt vildt er at han sover så uroligt om natten og vågner mange gange og er tit svær at få til at falde i søvn igen. Han vågner gerne 2 gange mellem han er blevet puttet kl 20 og til han får en flaske kl 23 ... (den flaske er vi ved at trappe fra) for det meste tager jeg ham med ind til os kl ca 23 hvor han får en lille flaske og her falder han for det meste i søvn og til ro hos mig og sover for det meste til ved en 4-5 tiden hvor han så begynder at sætte sig op i sengen, kravle hen over mig og gerne ligge sig op ovenpå mit hoved og kan ikke finde ro til at falde i søvn igen.. Jeg prøver at ligge hen ind til mig og nogle gange hjælper det men for det meste må jeg gå ind på hans værelse med ham og ligge ham en hans "sansegynge" så snart han ligger den i falder han til ro og i søvn og sover så gerne til halv 7-7 ..
Det skal sige at han virkelig har været ramt af sygdom de sidste 2 mdr og det er ikke helt over endnu, han er forkølet og har lige haft øjenbetændelse og for 2 dage siden startede han i dagpleje med stor succes..
Har sådan brug for hjælp, jeg er bange for vi laver en masse dårlige vaner med f.eks at ligge ham i sanse gyngen om natten når han slet ikke kan finde ro men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre han er så træt og han bliver så ked af det til sidst hvis han ikke kan finde ro ..
Han får stadig 3 flasker vi er begyndt at skære meget end for den flaske kl 23 men synes det er svært at tage den helt væk her mens han sover så dårligt og ikke er helt på toppen. Tænker den næste der skal væk er den kl 12 til middag.. men hvornår og hvordan ??
Med venlig hilsen
en ret forvirret og træt mor