Tidligere sengetid

3. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Tidligere sengetid

Hej Helen

Tak for en god brevkasse. Jeg har et spørgsmål angående min datters sengetid. Hun er præcis 10 uger i dag, og har den sidste rytme haft en rytme, der ser sådan ud:

Vågner mellem 8 og 9.30
Får mad, leger og pludrer til hun bliver træt. Typisk omkring kl 12.
Sover 3-4 timer. Ofte lidt mere.
Fra ca kl 16 er hun så mere eller mindre vågen resten af dagen og aftenen. Kun afbrudt af et powernap på ca en halv time.
Hun bliver puttet mellem 23 og 00 og sover så hele natten uden opvågning.

De første to måneder har min kæreste også haft barsel , så vi har ikke haft noget imod at gå lidt sent i seng. Men nu er han startet på arbejde igen, og det er derfor ret upraktisk, at hun først bliver puttet så sent. Hvordan kan vi rykke hendes puttetid, så ...

Annonce

... det bliver lidt tidligere? I forgårs kom hun i seng kl 22.45 og sov resten af natten, men i gåe kom hun i seng kl 22.30 og vågnede så igen ved midnat. Hun fik en flaske og sov så videre.

Vi vil gerne nå frem til en puttetid omkring kl 20, men jeg tænker set ligger langt ude i fremtiden, når hun spiser så hyppigt om aftenen. Hvis vi lagde hende kl 20 nu, ville hun helt sikker vågne og være sulten igen.

Hendes spisevaner:
Bliver ammet og får flaske om formiddagen, inden hun bliver lagt til sin lur. Fra hun vågner fra sin lur og til hun kommer i seng igen sent om aftenen får hun flaske ca hver anden time. Hun er meget sulten der, men jeg går ud fra at det er fordi hun sover så godt om natten.

Ser frem til at læse dit svar.

Med venlig hilsen
Stephanie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder