Brev:
Tidligere sengetid
3. januar 2017
Alder:
2 mdr.
Tidligere sengetid
Hej Helen
Tak for en god brevkasse. Jeg har et spørgsmål angående min datters sengetid. Hun er præcis 10 uger i dag, og har den sidste rytme haft en rytme, der ser sådan ud:
Vågner mellem 8 og 9.30
Får mad, leger og pludrer til hun bliver træt. Typisk omkring kl 12.
Sover 3-4 timer. Ofte lidt mere.
Fra ca kl 16 er hun så mere eller mindre vågen resten af dagen og aftenen. Kun afbrudt af et powernap på ca en halv time.
Hun bliver puttet mellem 23 og 00 og sover så hele natten uden opvågning.
De første to måneder har min kæreste også haft barsel , så vi har ikke haft noget imod at gå lidt sent i seng. Men nu er han startet på arbejde igen, og det er derfor ret upraktisk, at hun først bliver puttet så sent. Hvordan kan vi rykke hendes puttetid, så det bliver lidt tidligere? I forgårs kom hun i seng kl 22.45 og sov resten af natten, men i gåe kom hun i seng kl 22.30 og vågnede så igen ved midnat. Hun fik en flaske og sov så videre.
Vi vil gerne nå frem til en puttetid omkring kl 20, men jeg tænker set ligger langt ude i fremtiden, når hun spiser så hyppigt om aftenen. Hvis vi lagde hende kl 20 nu, ville hun helt sikker vågne og være sulten igen.
Hendes spisevaner:
Bliver ammet og får flaske om formiddagen, inden hun bliver lagt til sin lur. Fra hun vågner fra sin lur og til hun kommer i seng igen sent om aftenen får hun flaske ca hver anden time. Hun er meget sulten der, men jeg går ud fra at det er fordi hun sover så godt om natten.
Ser frem til at læse dit svar.
Med venlig hilsen
Stephanie