Rykke rytmen eller?

3. januar 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rykke rytmen eller?

Hej Helen,

Vi har fået barn nummer 2 og han er nu 3 måneder og 14 dg. Han var lidt kolik ramt de første par måneder men den sidste måneds tid har han været rigtig god og haft det godt.

Har sovet 3 gange om dagen (2x3 timer og 1x1 time sidst på dagen). Men nu kan jeg mærke at han rammer den klassiske slat-sove periode og nu vågner han typisk efter 30-60 minutters søvn. Han sover i barnevogn ude og derfor forsøger jeg nu at lulle ham videre i søvnen ved at rokke lidt med barnevognen. Og så går jeg med ham under en af hans lure og sikre på den måde at han får sovet.

Vi har forgæves forsøgt at give ham en lur sidst på dagen de sidste par uge men han vil simplethen ikke selvom han får helt røde øjne af træthed sidst på dagen...Du får lige et eksempel fra idag:

Vågnede kl 06.00 (han faldt i søvn kl. 19.00 aftenen før), faldt i søvn i bilen da vi skulle aflevere storesøster og sov et kvarter 07.45-08.00. Vågen igen fra 08-09. Sov fra 09-11 (her gik jeg med ham i hele 2 timer) Vågen fra 11-12.45 Ammede ham da han vågnede. Legede og gav ham et bad. Ammede igen inden han blev puttet i barnevognen igen kl 12.45. Herefter sov han til 14.15 hvor det ...

Annonce

... ikke lykkedes mig at få ham til at sove videre i barnevognen men da jeg tog ham op af barnevognen faldt han i søvn i mine arme og sov til 15.30. Fra 15.30-19.30 var han vågen. Ammede ham 2 gange og så fik han en godnat flaske (100ml). De 4 timer her sidst på dagen er hårde fordi storesøster også er hjemme og lillebror bliver træt og vil ikke sove, men idag synes jeg faktisk han klarede det fint.

Vi er jo egentlig glade for at han går så tidligt i seng men kan også mærke at han lige nu melder sig mange gange om natten. Min tanke går på om jeg simpelthen bare skal se om jeg kan rykke det hele lidt? Hvis luren om eftermiddagen blev til kl 16.30 ville det være bedre for ham... Anyway måske du har et godt råd eller 2:-)

Jeg ved ikke om jeg har glemt nogle oplysninger men ift. mad så ammer jeg ham altid når han vågner og igen inden han bliver puttet. Han får 1 flaske mme 100ml hver aften. Har ammet ham 3 gange om natten indtil nu men de sidste par nætter har det være 5-6 gange. Vi svøber i dynen og bruger sutteklud som han er glad for. Jeg har din bog og har læst den et par gange eller 3:-)

Glæder mig til at høre fra dig!

Mange venlig hilsner
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder