Brev:
Rykke rytmen eller?
3. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Rykke rytmen eller?
Hej Helen,
Vi har fået barn nummer 2 og han er nu 3 måneder og 14 dg. Han var lidt kolik ramt de første par måneder men den sidste måneds tid har han været rigtig god og haft det godt.
Har sovet 3 gange om dagen (2x3 timer og 1x1 time sidst på dagen). Men nu kan jeg mærke at han rammer den klassiske slat-sove periode og nu vågner han typisk efter 30-60 minutters søvn. Han sover i barnevogn ude og derfor forsøger jeg nu at lulle ham videre i søvnen ved at rokke lidt med barnevognen. Og så går jeg med ham under en af hans lure og sikre på den måde at han får sovet.
Vi har forgæves forsøgt at give ham en lur sidst på dagen de sidste par uge men han vil simplethen ikke selvom han får helt røde øjne af træthed sidst på dagen...Du får lige et eksempel fra idag:
Vågnede kl 06.00 (han faldt i søvn kl. 19.00 aftenen før), faldt i søvn i bilen da vi skulle aflevere storesøster og sov et kvarter 07.45-08.00. Vågen igen fra 08-09. Sov fra 09-11 (her gik jeg med ham i hele 2 timer) Vågen fra 11-12.45 Ammede ham da han vågnede. Legede og gav ham et bad. Ammede igen inden han blev puttet i barnevognen igen kl 12.45. Herefter sov han til 14.15 hvor det ikke lykkedes mig at få ham til at sove videre i barnevognen men da jeg tog ham op af barnevognen faldt han i søvn i mine arme og sov til 15.30. Fra 15.30-19.30 var han vågen. Ammede ham 2 gange og så fik han en godnat flaske (100ml). De 4 timer her sidst på dagen er hårde fordi storesøster også er hjemme og lillebror bliver træt og vil ikke sove, men idag synes jeg faktisk han klarede det fint.
Vi er jo egentlig glade for at han går så tidligt i seng men kan også mærke at han lige nu melder sig mange gange om natten. Min tanke går på om jeg simpelthen bare skal se om jeg kan rykke det hele lidt? Hvis luren om eftermiddagen blev til kl 16.30 ville det være bedre for ham... Anyway måske du har et godt råd eller 2:-)
Jeg ved ikke om jeg har glemt nogle oplysninger men ift. mad så ammer jeg ham altid når han vågner og igen inden han bliver puttet. Han får 1 flaske mme 100ml hver aften. Har ammet ham 3 gange om natten indtil nu men de sidste par nætter har det være 5-6 gange. Vi svøber i dynen og bruger sutteklud som han er glad for. Jeg har din bog og har læst den et par gange eller 3:-)
Glæder mig til at høre fra dig!
Mange venlig hilsner
Helle