Urolig til mad og søvn

1. januar 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Urolig til mad og søvn

Kære Helen,

Tak for dit svar. Det giver (desværre ) god mening mht at han falder i søvn så sent. Så det må desværre være noget jeg skal indstille mig på og du har ret ... hellere det end at stå op kl 5.

Jeg prøver dog stadig at finde ud af hvorfor han er så urolig og er virkelig desperat for at finde en løsning til hans uroligheder. Om aftenen hvor han er vågen og mange gange mens min datter skal ligges er han så urolig og det ender med at jeg skal bære på ham så han ikke brokker sig. Det er ikke gråd det er brok. Min mor er meget god til at hjælpe til men han er simpelthen for tung så det ender med at han ikke stopper med at brokke sig fordi han er for tung til at hun kan bære ham i for lang tid. Jeg har også meget meeeget ondt i ryggen

Han vejede 8080 ved 4 måneder han er ikke overvægtig men en drenge baby :)

Han er også meget urolig om natten og skal hele tiden vugge ham eller vende ham på siden eller et eller andet og hvis ingenting fungerer, ender jeg med at give ham mad, selvom der kun er gået to timer.

Mange gange mister jeg også tidsfornemmelsen og kan ikke huske hvornår det var sidste gang han fik.. ved bare han falder i søvn ved at få varm mælk, selvom det kun er en lille tår og på det tidspunkt er jeg ved at bryde sammen fordi jeg i to timer midt om natten har forsøgt på alt.

Tager ham nogle gange op fordi jeg har erfaret at han nogle gange skal bøvse af , men han bliver så tosset at jeg nogen gange må ligge ham igen uden at han har nået at bøvse af. Er bange for at han vækker storesøster selvom ...

Annonce

... hun er blevet bedre til at sove fra det..

Starter altid med at skrive madtidspunkterne ned og har en kuglepen så jeg kan notere men om natten glemmer jeg det..

Tænker om hans mad mængde skal ændres men det skriver jeg separat til dig..

Endnu en gang.. han er en så dejlig glad dreng men mht maden og søvnen er der en så stor uro omkring... det er ikke altid han drikker af flasken uden at brokke sig eller fjerne hovedet tusind gange. Det er faktisk sjældent at han bare spiser op på en gang, selvom der er gået tre timer og han græder efter mad eller der er gået mere. Han får det i små bider og så står han op på sine føder, bøvser af, vi får talt lidt og så kan han drikke det sidste .. har talt med min mand og mor og de synes også at han er utrolig urolig hvad det angår..

Det har han været siden han var helt lille..

Jeg ved ikke om det skyldes væske i øret (han har haft væske i den ene øre) men har spurgt flere gange og de siger både på hospitalet og min sundhedsplejerske jeg ikke skal gøre noget anderledes. At jeg kan løfte hovedgærdet på sengen (og det har jeg gjort) men jeg burde ikke gøre noget anderledes med ham og at han kan ikke mærke det .. og det burde være underlig at han ikke kan spise rolig pga hans væske i øret.

Forstår ikke hvorfor der er nul brok når ham sover ude .

Han har været 5 gange til kiropraktor og hun siger at det bør hjælpe på både søvn og væske i øret men ser desværre ingen ændring hvad det angår.

Nå det blev lidt langt / beklager og glæder mig til at læse dit svar

Kærlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor