Brev:
Luren i barnevogn
29. december 2016
Alder:
21 mdr.
Luren i barnevogn
Hej igen.
Prøver lige at stille et spørgsmål mere, fordi jeg tænker, at det måske handler om noget lidt andet end aftenputning.
Vores dejlige datter er begyndt ikke at ville acceptere at sove i barnevognen, når det er mig, der putter. Der er ingen problemer i vuggestuen eller når far lægger hende (lægger hende, siger "sov godt, far kommer igen, du kan bare lægge dig til at sove") -hun sover i løbet af 5 min.
Når jeg lægger hende (samme tid og sted), så begynder hun at sætte sig op, kaste med vanter, putteklud, grine/pjatte, beklage sig lidt og tilsidst græde, hvis ikke jeg kommer igen. Hun beder mig om at gå en tur eller synge en sang (noget jeg har gjort 1-2 gange for flere uger siden)... faktisk frustrerer det mig, og jeg kan indimellem imod min vilje komme til at snerre lidt af hende, når hun begynder på at sætte sig op.... Jeg prøver at forblive pædagogisk og sige roligt men sikkert "sov godt, mor kommer igen", og så gå i få minutter (afkorter tiden, hvis hun græder, forlænger hvis hun bliver liggende og ikke græder). Sidste gang lykkes det, fordi jeg hentede en ekstra sut og gav hende den først, da hun indvilligede i at lægge sig ned (hvorefter jeg fint kunne gå), og så "distraherede" den hende til at blive liggende længe nok til, st hun kunne falde i søvn.
Hvad handler det om? Og kan jeg gøre noget andet? Lige nu har jeg mest lyst til bare at lade far og vuggestuen klare det, indtil hun har "glemt", at jeg gav efter et par gange... :)
Venlig hilsen mig
PS Jeg glemte at fortælle, at vores pige i går havde lidt feber, i dag ingenting, men hun kan være smittet med skoldkopper for 10 dage siden.