Brev:
Svært ved at overgive sig til søvnen II
25. december 2016
Alder:
3 mdr.
Svært ved at overgive sig til søvnen II
Kære Helen
Er faktisk lidt ked af svaret, måske har jeg ikke forklaret det hele godt nok. Vi giver egentlig også flaske helt op til hun skal sove om aftenen og til middag. Det er svært at ligge hende lige som vi nærmest har givet den sidste tår da hun gylper helt ekstremt, derfor skal vi som sagt bruge rigtig lang tid på at bøvse af og også skifte nattøj op til flere gange.
Men det her med hun vågner efter 30-45 min ved alle lure, må vel stoppe på et tidspunkt, hun er jo tydeligvis mere træt?
Der er flere punkter jeg gerne vil hører dig mere ind til :
1. Du skriver jeg ikke skal lulle hende videre i hendes eftermiddagslur, det gør jeg heller ikke når jeg er kommet hjem (efter halvanden times gåtur) Det er kun når hun vågner første gang jeg luller, fordi jeg som regel kan se hun er mere træt. Men hvis hun begynder og vågne efter vi er kommet hjem tager jeg hende op.
2. Men hvad er din holdning til den lange lur? Er fra 12-17 for meget ? Og hvad skal vi gøre når hun sover endnu længere? Nogle gange har vi vækket hende ved en 18-19tiden i frygt for hun så ikke kan sove for natten. Det har så heldigvis altid gået fint og hun er bare kommet lidt senere i seng, men er det forkert at vække når hun når op på 6 timers lur?
Hun er i utrolig dårligt humør resten af aftenen hvis hun ikke får min. 4 timer eller hvis jeg når til at vi må vække hende.
3. Det jeg som sagt virkelig gerne også ville have svar på er hvornår man kan forvente hun ikke skal lulles videre mere efter de der 30-45 min ?
4. Vi har nu prøvet at vugge hende mindre og det går egentlig okay, hun er blot lang tid om at falde til ro.
Jeg vil meget gerne arbejde mig hen imod hun kan blive puttet i en seng og min kæreste og jeg kan få lidt aften sammen. Hvor lang vej er der mon dertil ? Vil helst have hende ud af den natures sway snart. Om dagen vil hun gerne sove 45 min til formiddag næsten hvor som helst og hun bliver næsten ikke vred når man ligger hende, bare hun har sin sut og bamse. Hvorfor bliver hun så så ked af det hvis man prøver om aftenen? :(
5. Vi prøvede igår i en hel time at putte hende i hendes lift og endda med føntørreappen, hun går helt amok når hun kommer derned om aftenen (hun er meget tryg ved liften om dagen). Hun skreg og skreg trods vi hoppede med liften på benene, sang og hjalp med at holde sutten i munden. Til sidst måtte vi overgive os og putte hende i hendes natures sway og vugge hende med føntørreappen.
Tror virkelig hun havde kunne blive ved med at skrige hvis vi var blevet ved :(
Hvor lang tid skal hun have lov til at skrige før hun falder i søvn ?