Brev:
Vil ikke sove i institution
20. december 2016
Alder:
12 mdr.
Vil ikke sove i institution
Hej Helen.
Jeg vil gerne spørge ind til middagsluren vedr. vores datter på 1 år (fra 5. Dec).
Hun går i vuggestue og har gjort det siden hun var ca 6 mdr. Hun er rigtig glad for at komme i vuggestue og leger og er ligeså glad som dagen er lang.
Hun er frisk og rask og har kunnet gå selv i en måneds tid eller halvanden.
Om natten sover hun 11-12 timer (fra 19.15-6.30 - nogle dage til 7.30) typisk med en enkelt opvågning for at få en sut eller en tår vand/letmælk.
Når hun er hjemme i weekenden sover hun en lur om dagen typisk imellem 2 og 3 timer, og det er jo rigtig fint.
Når hun er i vuggestue sover hun også kun 1 lur men kun 1 time max, nogle dage kun en halv time.
I vuggestuen giver de hende lidt grød efter hun har fået rugbrød til frokost for at sikre at hun er mæt, hun har sin egen vokse pose med til at sove i, så armene er pakket lidt væk når hun sover. Og hun sover udenfor hvor der ikke er så meget larm fra andre børn der græder.
Har du nogen ideer om, hvad vi kan gøre for at hjælpe hende til mere søvn?
Hun er meget træt når hun kommer hjem og spiser ikke så meget til aftensmad fordi hun er for træt.
Hun har selv reguleret fra 2 til 1 lur om dagen over de sidste 2 mdr og hvis vuggestuen eller vi prøver at putte hende til 2. lur bliver hun decideret hysterisk.
Hun får ikke flaske om dagen mere og vi har prøvet at vænne hende fra flasken til natten også, men det er hun ikke helt klar til endnu. Så den holder vi ved lidt endnu.
Håber du har nogle gode ideer og tanker så vi kan hjælpe Maja til en bedre søvn om dagen.
Med venlig hilsen
Stine