Brev:
Min datter har svært ved at falde i søvn
29. november 2016
Alder:
18 mdr.
Min datter har svært ved at falde i søvn
Hej Helen,
Jeg vil høre om du har et godt råd i forhold til at få min datter til at falde i søvn - hun kommer i seng kl. 19 Men sover først kl. 20. Jeg forsøger at få gang i et putteritual, hvor jeg læser en eller to bøger for hende. Herefter får hun lov til at lege lidt, men hun bliver ved med at pege på ting i værelset, som hun vil lege med, stiller sig op i sengen, skubber til billeder på væggen og smider sutten ned på gulvet gentagne gange. Jeg bliver ved med at lægge hende ned i sengen ca. 10 gange indtil hun ikke orker mere og falder i søvn. Jeg har forsøgt at læse kaninen der så gerne ville sove, men den gider hun ikke.
Er den eneste løsning at sidde ved hendes side, indtil hun falder i søvn? Vil det blive ved være så svært at få hende til at falde i søvn når hun bliver ældre? Kan jeg lave et bedre putteritual? Jeg er ikke glad for tanken om at gå ud af værelset, hvor hun bliver ked af det. Jeg vil gerne blive hos hende og give hende tryghed, indtil hun forstår noget mere. Men hvis den bedste løsning er at gå, så vil jeg overveje det.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En Mor