Brev:
Arme og ben spræller konstant - Fustreret mor!
23. november 2016
Alder:
3 mdr.
Arme og ben spræller konstant - Fustreret mor!
Hej Helen
Jeg har en søn på 3½ måned med ualmindelig meget krudt i kroppen om natten. Arme og ben pisker derud af, og det ødelægger både min og hans søvn.
For 6 uger siden begyndte vi at svøbe ham i et bomuldstæppe 80x80, det virkede super godt de første 14 dage. Han faldt dejlig til ro, og vågnede kun om natten 1-2 for at spise. Han spiser kun hos mig. Men den lille fyr er utrolig stærk, og lige gyldig hvor stramt han var svøbt, så kunne han bryde ud, og lå så atter og fægtede med armene. Jeg prøvede så at købe et andet svøb fra ergobaby med velco. Det virkede egentlig også ret godt, men han kan stadig få moslet de små kære arme op.
Min frustration går ud på at jeg simpelhen ikke kan forstå hvorfor han skal fægte sådan om aftenen når han skal i seng, når det ikke er noget problem når han sover sine lure i sin barnevogn. I barnevognen har han en sleepbag, hvor han ikke er svøbt. Dvs her kan han hvis han vil, ligge og sprælle på livet løs. Men det gør han ikke. Armene har han oppe ved hovedet, og kan da godt komme til at pærer sutten ud engang imellem. Han kan snildt sove 3-4 i barnevognen uden problem. Men i sit svøb om natten ligger han og mosler rundt med ben, og man kan mærke at han små fingre ligger og bevæger sig i svøbet.
Det skal lige siges at han sover i en vugge endnu, og da kan SleepBag'en ikke være i. Har forsøgt. Har også prøvet at ligge ham i tremmesengen i sleepbag, men har ikke magtet endnu at tage kampen op med de fægtende arme hvis han ikke skal svøbes.
Hvad skal/kan jeg gøre? Stoppe denne heftige aktivitet nogenside hos ham? :D