Brev:
Afvænning af vuggen og trillen
21. november 2016
Alder:
8 mdr.
Afvænning af vuggen og trillen
Hej Helen
Vi har en søn på 8 1/2 mdr. Han er en stor dreng på 10 kilo. En meget aktiv dreng som kravler rundt og rejser sig op af alt. Der skal ske noget hele tiden. Han er vores første og vi har som udgangspunkt gået ind for samsovning men han er dog blevet puttet i egen seng siden han begyndte at kravle rundt. Han har altid moslet meget om natten og det vækker man tit fordi han kommer til at ligge på en måde hvor han skal have hjælp til at komme væk fra.
Det der driller og er alt han har så svært ved at finde ro om aften når han skal puttes. Han har svært ved at overgive sig til søvnen selvom han er meget træt. Vi bliver derfor nødt til at svøbe ham ind i sin dyne og vugge ham i vores arme til at falder i søvn. Så kan vi ligge ham i hans seng men hvis han ikke sover tungt nok så vågner han så snart vi slipper ham og så er det forfra. Vi har bedrockers og det kan nogle gange hjælpe til at han ikke vågner når vi ligger ham.
Han kan heller ikke selv falde i søvn i barnevognen, ikke at det tager lang tid at få ham til at sove men han skal lige trilles med i 2 til 10 min. Og så skal han tit have hjælp til at komme videre i sin søvn efter en lille time.
Her er hans dags rutine:
Morgenmad kl 7-7.30 (havregrød eller øllebrød)
Formiddagslur kl 8 i barnevogn (ca 1 time)
Snack kl 9-9.30 (evt. frugt i hånden)
Middagsmad kl 11 (rugbrøds hapser evt rester fra aftensmad)
Middagslur kl 12 ca 2-2,5 timer (her får han en flaske at sove på)
Snack kl 15.30
Aftensmad kl 18 (det som vi spiser tilpasset ham)
Bad kl 19 der efter børstet tænder og nattøj på
Flaske mellem kl 19.30-20
Sover mellem kl 20-20.30
Vågner og kommer hen til os og får flaske mellem kl 23 - 01 (vi har prøvet at give i søvne men han ligger næsten altid på maven så vi synes vi forstyrre ham mere end det gavner)
Vågner kl 5-5.30 (her hat en fået flaske til for ikke så længe siden men det er vi stopper med fordi han spiser næsten ingenting og vil ikke sove videre.
Håber du har nogle gode råd til putning og afvænning af vuggen i vores arme og trillen i barnevogn ??
Med venlig hilsen
Rikke