Brev:
Lure og sen powernap
18. november 2016
Alder:
5 mdr.
Lure og sen powernap
Kære Helen
Vi har en rytme som ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 3-5: Flaske
Kl. 6-7: Flaske men spiser kun 80 ml og står op
Kl. 9-9.30: flaske og puttes til lur og sover 1 t og 30 min - 1 time og 45 min
Kl. 11.30: Grød
Kl. 13.30: flaske og puttes til lur omkring kl. 14 og sover 1 t og 30 min - 1 t og 45 min
Kl. 16.30: flaske
Skal sove en lur, da hun ellers ikke kan holde til aften men denne lur kommer først til at være kl. 18 og så 40 min og det betyder så hun kommer senere og senere i seng om aftenen.
Kl. 18.40: mos
Kl. 19.30: flaske og puttes til natten men sover nogen gange først kl. 21.
Kan vi gøre noget anderledes ift. lurene og den sene powernap?
Vi skal altid kører frem og tilbage med barnevognen for at få hende til at sove på powernappen og på de andre lure kan vi bare putte hende i voksiposen og hun falder selv i søvn.
Vi har forsøgt at holde hende vågen men så bliver hun bare utilfreds og vil ingen ting. Det starter stort set fra efter 2. lur. Inden den lur kan hun godt være vågen og med i op til 3 timer både morgen og efter formiddagslur.
Jeg vil helst ikke putte hende til natten kl. 18.30-19, da hun så bare vågner og vil starte dageb kl. 5 om morgenen og det er virkelig svært at få til at passe ind i familien.
Har du nogen gode bud på hvorfor hun bare ikke er rigtig tilfreds efter 2. Lur? Burde lurene være længere?
Hilsen