Lure og sen powernap

18. november 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Lure og sen powernap

Kære Helen

Vi har en rytme som ser nogenlunde sådan ud:

Kl. 3-5: Flaske
Kl. 6-7: Flaske men spiser kun 80 ml og står op
Kl. 9-9.30: flaske og puttes til lur og sover 1 t og 30 min - 1 time og 45 min
Kl. 11.30: Grød
Kl. 13.30: flaske og puttes til lur omkring kl. 14 og sover 1 t og 30 min - 1 t og 45 min
Kl. 16.30: flaske
Skal sove en lur, da hun ellers ikke kan holde til aften men denne lur kommer først til at være kl. 18 og så 40 min og det betyder så hun kommer senere og senere i seng om aftenen.
Kl. 18.40: mos
Kl. 19.30: flaske og puttes til natten men sover nogen gange først kl. 21.

Kan vi gøre noget anderledes ift. lurene og den sene powernap?

Vi skal ...

Annonce

... altid kører frem og tilbage med barnevognen for at få hende til at sove på powernappen og på de andre lure kan vi bare putte hende i voksiposen og hun falder selv i søvn.

Vi har forsøgt at holde hende vågen men så bliver hun bare utilfreds og vil ingen ting. Det starter stort set fra efter 2. lur. Inden den lur kan hun godt være vågen og med i op til 3 timer både morgen og efter formiddagslur.

Jeg vil helst ikke putte hende til natten kl. 18.30-19, da hun så bare vågner og vil starte dageb kl. 5 om morgenen og det er virkelig svært at få til at passe ind i familien.

Har du nogen gode bud på hvorfor hun bare ikke er rigtig tilfreds efter 2. Lur? Burde lurene være længere?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder