Svær at få til at sove om aftenen - 11 mdr.

17. november 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Svær at få til at sove om aftenen - 11 mdr.

Hej Helen.

Så har jeg desværre allerede brug for din hjælp igen. Vi kæmper en kamp med at få vores søn på 11 måneder til at sove om aftenen.

Jeg har prøvet de råd du sendte sidste gang. Han får godnatgrød hver aften og det fungerer fint. Han får dog ikke flaske når han bliver puttet, da han ikke gider have ret meget - jeg går ud fra, at det er fordi han er mæt efter grøden. Han får en flaske omkring midnat. Vi har også droppet badet, da det slet ikke har haft nogen effekt og han blev ofte ked af det, måske fordi han er træt. Vi synes ikke det var en god oplevelse for nogen af os.

Han sover i vores seng. Min kæreste sover på et andet værelse, da han skal tidlig op på arbejde og jeg synes ikke han skal have hans søvn ødelagt.

Jeg putter ham ved 20-tiden. Han virker træt, ...

Annonce

... bliver pyldret, tørrer øjne og gaber. Jeg lægger mig i sengen sammen med ham. Han roder rundt og er skiftevis glad og ked af det. Det tager mellem 1-1,5 time at få ham til at sove.

Vi har prøvet at lægge ham i egen seng, men han skriger indtil vi tager ham op. Sidste gang vi prøvede, opgav vi efter 2,5 time. Når han først er ked af det, kan han slet ikke falde til ro. Vi har også prøvet at lægge ham på eget værelse, men det var heller ingen succes.

Når han endelig falder i søvn, sover han uroligt, så jeg vågner rigtig mange gange hver nat. Vi kan tydeligt mærke forskel når han får en god nattesøvn.

Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre. Vi er så frustreret. Kan en godnathistorie evt. Være en ide eller er han for lille til det? Synes ikke rigtig at sang virker.

Kærlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder