Brev:
Svær at få til at sove om aftenen - 11 mdr.
17. november 2016
Alder:
11 mdr.
Svær at få til at sove om aftenen - 11 mdr.
Hej Helen.
Så har jeg desværre allerede brug for din hjælp igen. Vi kæmper en kamp med at få vores søn på 11 måneder til at sove om aftenen.
Jeg har prøvet de råd du sendte sidste gang. Han får godnatgrød hver aften og det fungerer fint. Han får dog ikke flaske når han bliver puttet, da han ikke gider have ret meget - jeg går ud fra, at det er fordi han er mæt efter grøden. Han får en flaske omkring midnat. Vi har også droppet badet, da det slet ikke har haft nogen effekt og han blev ofte ked af det, måske fordi han er træt. Vi synes ikke det var en god oplevelse for nogen af os.
Han sover i vores seng. Min kæreste sover på et andet værelse, da han skal tidlig op på arbejde og jeg synes ikke han skal have hans søvn ødelagt.
Jeg putter ham ved 20-tiden. Han virker træt, bliver pyldret, tørrer øjne og gaber. Jeg lægger mig i sengen sammen med ham. Han roder rundt og er skiftevis glad og ked af det. Det tager mellem 1-1,5 time at få ham til at sove.
Vi har prøvet at lægge ham i egen seng, men han skriger indtil vi tager ham op. Sidste gang vi prøvede, opgav vi efter 2,5 time. Når han først er ked af det, kan han slet ikke falde til ro. Vi har også prøvet at lægge ham på eget værelse, men det var heller ingen succes.
Når han endelig falder i søvn, sover han uroligt, så jeg vågner rigtig mange gange hver nat. Vi kan tydeligt mærke forskel når han får en god nattesøvn.
Jeg ved slet ikke hvad vi skal gøre. Vi er så frustreret. Kan en godnathistorie evt. Være en ide eller er han for lille til det? Synes ikke rigtig at sang virker.
Kærlig hilsen
Louise