Brev:
22 måneder hiver i håret for at falde i søvn
14. november 2016
Alder:
22 mdr.
22 måneder hiver i håret for at falde i søvn
Kaereste Helen
Svaret paa alle vores spoergsmaal:)
Som du ved har vi 2 drenge, den mindste paa 22 maaneder. Han har altid haft problemer med at falde i soevn og har altid vaagnet omkring 5-6 gangeom natten. Jeg vidste fra dine boeger at vores soevn problem ville vaere slem i 18-20 maaneders alderen. Og der var den!
Jeg har de sidste 2 maaneder sagt nu maa der ske noget men der sker ingen frenskridt. Det er hekt kaotisk hvis jeg er alene sammen med begge drenge men lad mig sige den lidt bedre version- naar far er hjemme tager han vores store dreng ved 20.30 tiden og fortaeller ham en historie.. Han sover til morgenen.
Vores lille derimod insistere paa ikke at sove. Jeg har proevet soevn toget og det er uanset hvad tid vi proever. Foerst vil han ikke lige i sin tremmeseng - han har hadet den siden dag1 - eller ogsaa er der fordi han har sovet i vores seng i alt for lang tid.
Saa provee jeg paa at koele ham ned ved at synge for ham og laese boeger men forgaever saa snart han kommet i sengen vil han ud!! Jeg har proeve at ligge ham ind i vores seng, men foerst vil hn have en tur i favnen i mens han hiver i mit haar ogsaa ligger vi ned i sengen sammen hvor han falder i soevn med han hiveri mit haar. Saa snart jeg kommer ud af aengen bliver han irreteret.
Naar han endelig falder helt i soevn flytter jeg ham over i hans egen seng.Men han vaagner helt aikkert ved 00-01 tiden, og skal altid drikke vand. Ellers saa kalder han efter mig og knytrer sig op ad mig. Det ender med at jeg genetalt tager ham ind i vores seng fordi jeg blivee for traet og saa sover han med os. Han vender sig om om natten og hiver i haaret og sover videre.
Ja han hr en ret daarlig soevnassociation. Jeg har proevet atgive ham bamse osv mange mange gange men nej det bliver smidt vaek. Sut har han aldrig brugr..Jeg ved ikke hvad der skal til?
Til sidst han vaagner klokken 8 om morgenen og sover fra 13-14.30.. hvad tid syntes du at jeg skal proeve paa at faa ham til at sove?
Mange mange tak paa forhaand