22 måneder hiver i håret for at falde i søvn

14. november 2016

Kategori:
Alder:
22 mdr.

22 måneder hiver i håret for at falde i søvn

Kaereste Helen
Svaret paa alle vores spoergsmaal:)

Som du ved har vi 2 drenge, den mindste paa 22 maaneder. Han har altid haft problemer med at falde i soevn og har altid vaagnet omkring 5-6 gangeom natten. Jeg vidste fra dine boeger at vores soevn problem ville vaere slem i 18-20 maaneders alderen. Og der var den!

Jeg har de sidste 2 maaneder sagt nu maa der ske noget men der sker ingen frenskridt. Det er hekt kaotisk hvis jeg er alene sammen med begge drenge men lad mig sige den lidt bedre version- naar far er hjemme tager han vores store dreng ved 20.30 tiden og fortaeller ham en historie.. Han sover til morgenen.

Vores lille derimod insistere paa ikke at sove. Jeg har proevet soevn toget og det er uanset hvad tid vi proever. Foerst vil han ikke lige i sin tremmeseng - han har hadet den siden dag1 - eller ogsaa er der fordi han har sovet i vores seng i alt for lang tid.

Saa provee jeg paa at koele ham ned ved at synge for ham og laese boeger men forgaever saa snart han kommet i ...

Annonce

... sengen vil han ud!! Jeg har proeve at ligge ham ind i vores seng, men foerst vil hn have en tur i favnen i mens han hiver i mit haar ogsaa ligger vi ned i sengen sammen hvor han falder i soevn med han hiveri mit haar. Saa snart jeg kommer ud af aengen bliver han irreteret.

Naar han endelig falder helt i soevn flytter jeg ham over i hans egen seng.Men han vaagner helt aikkert ved 00-01 tiden, og skal altid drikke vand. Ellers saa kalder han efter mig og knytrer sig op ad mig. Det ender med at jeg genetalt tager ham ind i vores seng fordi jeg blivee for traet og saa sover han med os. Han vender sig om om natten og hiver i haaret og sover videre.

Ja han hr en ret daarlig soevnassociation. Jeg har proevet atgive ham bamse osv mange mange gange men nej det bliver smidt vaek. Sut har han aldrig brugr..Jeg ved ikke hvad der skal til?

Til sidst han vaagner klokken 8 om morgenen og sover fra 13-14.30.. hvad tid syntes du at jeg skal proeve paa at faa ham til at sove?

Mange mange tak paa forhaand

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder