5 måneders baby og natten

12. november 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

5 måneders baby og natten

Hej Helen,

Vores datter har nu rundet de 5 måneder. Hun er faldet en vægtkurve, men følger nu gennemsnitskurven, hvilket hun har gjort i et par måneder. Altså vejer hun nu 7 kg og er 67 cm lang.

De første par måneder var nætterne vildt gode. Hun var oppe meget få gange, og sov ofte stræk på 4-6 timer. Derefter ændrede det sig, og hun vågnede hver 2. time.... nu hver 2-3 - oftere 2. end 3. time. Om dagen kan hun sagtens klare 3,5-4 timer uden ...

Annonce

... mad. Burde hun ikke også kunne det om natten?

Vi forsøger med sut, når hun vågner efter 2 timer, men den duer ikke. Hun spiser meget hurtigt og falder i søvn igen, så vi er ikke oppe længe, 'en hendes og min søvn afbrydes jo hele tiden. Har jeg været "for god" til at give hende mad, så hun nu har vænnet dig til det? Kan vi forvente mad vil hjælpe her eller skal vi gøre noget andet?? Og i så fald hvad?

God weekend :-)

Med venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien