Brev:
5 måneders baby og natten
12. november 2016
Alder:
5 mdr.
5 måneders baby og natten
Hej Helen,
Vores datter har nu rundet de 5 måneder. Hun er faldet en vægtkurve, men følger nu gennemsnitskurven, hvilket hun har gjort i et par måneder. Altså vejer hun nu 7 kg og er 67 cm lang.
De første par måneder var nætterne vildt gode. Hun var oppe meget få gange, og sov ofte stræk på 4-6 timer. Derefter ændrede det sig, og hun vågnede hver 2. time.... nu hver 2-3 - oftere 2. end 3. time. Om dagen kan hun sagtens klare 3,5-4 timer uden mad. Burde hun ikke også kunne det om natten?
Vi forsøger med sut, når hun vågner efter 2 timer, men den duer ikke. Hun spiser meget hurtigt og falder i søvn igen, så vi er ikke oppe længe, 'en hendes og min søvn afbrydes jo hele tiden. Har jeg været "for god" til at give hende mad, så hun nu har vænnet dig til det? Kan vi forvente mad vil hjælpe her eller skal vi gøre noget andet?? Og i så fald hvad?
God weekend :-)
Med venlig hilsen
Sine