Brev:
Pendulfart mellem soveværelse og børneværelse
9. november 2016
Alder:
14 mdr.
Pendulfart mellem soveværelse og børneværelse
Kære Helen,
Vi døjer stadig en del med vores søns søvn.
Især de tidlige morgentimer, hvor han sover meget uroligt og vågner meget op. Oftes sover vi forældre nærmest ikke fra kl 4, fordi vi render i pendul-fart frem om tilbage mellem soveværelse og børneværelse, og vi er efterhånden noget trætte.
Vores søn får ikke flaske om natten, men får stadig en flaske at sove på (så længe søvnen ikke kører bedre, har vi ikke rigtig haft mod på, at skære den sidste flaske helt væk).
Han bliver puttet ca. 18.30 og her er han helt færdig efter en lang dag i vuggestuen, hvor det desværre også kniber lidt med at få sovet ordentligt i øjeblikket (max 1,5 time)
Det virker til, at han egentlig gerne vil sove, men at han af en eller anden grund ikke kan finde ro. Han får sat sig op i sengen mange gange og vi kan ikke finde ud af om han er sulten, har ondt eller måske egentlig bare snart gerne vil op pga. det tidlige puttetidspunkt?
Vi havde (måske lidt naivt?), forventet at han snart ville begynde at sove igennem?
Har du nogle forslag til hvordan vi kan sikre hele familien noget mere nattesøvn?
Mange hilsner fra
En træt mor