Brev:
Baby vil ikke sove om natten
8. november 2016
Alder:
3 mdr.
Baby vil ikke sove om natten
Kære Helen
Vores lille søn bliver 4 mdr. I denne her uge. Han trives rigtig godt og tager fint på efter jeg ammer ham uden ammebrikker.
Problemet er at han er begyndt at sove så dårligt om aftenen/natten. Han sover max 1,5 time ad gangen og vågner så. Jeg tilbyder ham brystet men dette gør ham bare irriteret. Jeg tager ham så væk. Prøver både at putte ham i sin tremmesengen og i barnevogn. Han vil ingen af delene. Han ligger bare lysvågen og græder faktisk ikke.
Om dagen sover han som en sten på altanen i barnevogn. Han kunne sagtens sove 4-4,5 time den første lur og derefter 3-4 timer igen. Hvilket jeg synes virker til at være for meget. Jeg er i tvivl om jeg skal vække ham om dagen eller han skal have lov til at sove? Jeg tænker ikke at hans søvn om natten skyldes at han ikke bliver mæt, da han sover så godt om dagen. Jeg tror altså han sover for længe om dagen og det måske påvirker nattesøvnen, men jeg er selvfølgelig ikke sikker.
Vi står op ca. Kl. 6 og så er han vågen 2 timer ad gangen. Efter 2 timer sover han med det samme jeg ligger ham i vognen. Han gaber også og gnider øjne efter 2 timer. Så sover han 2-3 lure om dagen/eftermiddag alt efter hvor længe han sover. Han kommer ca. I seng kl. 20 for natten eller som det passer med de 2 timer. Vi har prøvet at holde ham længere vågen om aftenen, hvilket resulterede i at han skreg og skreg og blev så overtræt. Når han så er puttet for natten så vågner han 30-60 minutter efter. Og sådan kører det hele natten igennem. Så det bliver desværre ikke til meget søvn mere. Om dagen er han super nem og en rigtig glad og tilpas baby. Håber du har et godt råd?
Med venlig hilsen
Line