Ny seng - nyt putteritual

31. oktober 2016

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Ny seng - nyt putteritual

Hej Helen

Nu har jeg brug for dit råd kloge råd igen :)

Lille F er nu 23 mdr., og er måske slet ikke så lille mere. Hun stor trives i sin vuggestue, er en af de "store" børn nu, er meget social og vil gerne lege med de andre børn - og er opmærksom på de små. Hun snakker som et vandfald, hver dag kommer der flere mange nye ord, sætninger og forståelser.

Hun står op omkring kl. 7:00, sover 1-2 timer i mellem 12 og 14, alt efter dagen. Vi slutter som regel dagen af med hygge på sofaen til lidt tegnefilm, derefter kigger vi i en bog eller synge lidt sange omkring kl. 19:30.

Hun spiser rigtig godt i løbet af dagen, ikke det vilde til aftensmad - men hun er en stor pige, som selv siger fra og til, så det bekymre mig ikke.

Hun er en rigtig glad pige, har temperament - men ikke hysterisk. Mere "jeg vil gerne fortælle min mening" krydret med lidt krokodilletåre.

Da jeg er gravid i 5. måned, har vi besluttet os for, at hun skulle ud af sin tremmeseng, og over i en ny juniorseng. Vi har valgt dette, fordi, at vi gerne ville lave ændringen for hende i god tid inden hun bliver storesøster - og fordi hun begyndte at signalere, at hun følte sig "fanget i sin tremmeseng".

Hun har jo altid ...

Annonce

... sovet som en drøm om natten taget 11-12 timer i streg, så vi havde ligesom også mod på projektet ;)

Vores udfordring ligger i, at få hende til at blive i sengen. Hvis vi siger godnat, putter, kysser osv., også går ind i stuen, så stiger hun ud af sengen med det samme, og kalder på os. Også kan vi så lege tilbage i sengen lege eks. antal gange indtil en af os giver op.
Vælger vi at blive inde hos hende, sidde ved siden af hende og evt. holde i hånden, så sover hun efter små tyve minutter.

Hendes nætter i øjeblikket er lidt mere rodet, end de har været tidligere. Hun drømmer ekstremt meget, kalder på os (i søvne), og siger lyde - jeg tror dette er pga. hendes udvikling, for hun har ikke brug for os i løbet af natten (går vi derind med en sut, så registrere hun det ikke) - også er det helt sikkert krydret med ankomsten af de sidste kindtænder.

Så mit spørgsmål er:

- Skal vi tage kampen om, at blive i sengen nu? Gøre brug af "strygemetoden" osv.
- Eller skal vi blive hos hende og holde hende i hånden/sidde hos hende?

Jeg har brug for et prej i den rigtige retning, så vi kan "udnytte" tiden bedst muligt, inden hun bliver storesøster om 4 mdr.

Glade hilsner
Lille F's Mor (og Far)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to