Brev:
Totalt sovekaos
30. oktober 2016
Alder:
7 mdr.
Totalt sovekaos
Hej Helen.
Vores lillebror er nu blevet 7 mdr. Jeg skrev til dig tidligere, da han var omkring 4mdr. Han har jo haft refluks, og skal stadig have medicin mod for meget mavesyre nogle måneder endnu. Og vi har stadig totalt sovekaos, og jeg er SÅ træt af det!
Om dagen sover han stadig 3 lure, men er begyndt at springe den sidste powerlur sidst på eftermiddagen over. Han er blevet mere tydelig i at vise træthedstegn, og gnider øjne. Så putter jeg ham. Men - Han er SÅ svær at få til at sove. Eneste måde er at bære ham rundt og vugge ham!! Klart en virkelig dårlig vane efter den hårde refluks-periode, hvor vi har været nødt til at bære rundt på ham for overhovedet at få ham til at sove, og ro i huset så vi andre 4 (dvs 3 ad gangen) har kunnet få noget søvn.
Hvis jeg lægger ham i sin seng eller barnevog, lige der, hvor han er lige ved at sove og øjnene ruller rundt, vågner han totalt op og tror han skal lege.
Hvis jeg lader han ligge, og triller ham i barnevognen, og bliver ved længe nok til, at det nu er blevet kedeligt at ligge der og lege (med sine fingre eller barnevognens inderside), bliver han kun mere og mere ked af det, og nægter at give op og falde i søvn, før jeg tager ham op og bærer/vugger ham.
Om natten er det samme rumle; han nægter at blive lagt ned i sin seng og sove, men bliver bare SÅ ked af det, hver gang vi prøver at lægge ham i sin seng.
Løsningen på lidt søvn om natten, (til alle andre end mig) har den sidste tid været, at han ligger hos mig og ammes i søvn, og bliver liggende. Desværre vågner han så hver time !!!! og begynder at sutte igen. Generelt sover han ikke meget mere en 1 1/2 Tine ad gangen.
Svøb virker ikke...
Hjælp Helen, hvordan hulen får vi lært ham at sove??
Han spiser grød o.l. morgen, middag og aften og ammes for resten.
Han puttes mellem 19.30 og 20.30 om aftenen.
Kærlig hilsen H.