Lang lur formiddag

26. oktober 2016

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Lang lur formiddag

Hej Helen,

Min datter er begyndt at sove en lang formiddagslur på ca. 2,5-3 timer. Den rytme har stået på ca. 3 uger. Hun sover ved ca 9 tiden. Udfordringen er, at hun har svært ved at sove lur senere og at hun er derfor er træt om eftermiddagen og derfor bliver puttet ved 18:30-19 tiden. Hun har ellers i laaang tid sovet 1 1/2 time formiddag.

Hun skal starte i vuggestue på tirsdag og deres rytme er at børnene bliver puttet ved 12-tiden. De vil selvfølgelig tage hensyn til min datters rytme.

Vi skal til at køre ind, og det oplagte er, at vi møder op om morgenen/formiddagen, og det bliver også lidt svært hvis hun sover.

Jeg har ydermere tænkt på, om vintertiden kan få indflydelse på hendes sovevaner.

Hvad er dine forslag?

Kærlig hilsen
Anette

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor