Brev:
Hvornår er det optimalt, at min datter puttes om aftenen?
20. oktober 2016
Alder:
16 mdr.
Hvornår er det optimalt, at min datter puttes om aftenen?
Kære Helen.
Jeg vil gerne høre dig, om du kan sige noget om, hvornår min datter bør puttes om aftenen. Hun er indtil nu blevet puttet kl. 19.30-20.00, hvilket har fungeret godt. Men vuggestuen er begyndt kun at give hende 1 lur om dagen fra kl. 11 - her sover hun fra 2,5 til 3,5 timer. Dør vågnede hun først mellem 15 og 16 efter 2. Lur, så det at hun nu vågner tidligere bevirker, at hun er meget træt kl. 18 og har ikke meget overskud. Så spørgsmålet er hvornår du vil anbefale at hun puttes om aftenen?
Jeg havde ønsket, at hun blev puttet til middagslur 12-12.30, så hun ikke skal holde sig så lang tid vågen indtil putning om aftenen. Ved du om det er normalt at vuggestuer putter så tidligt? Det skal åbenbart passe med at børnene får mad kl. 8.30 og igen 10.30 hvorefter de puttes.
Jeg vil høre, om du kan være behjælpelig med et forslag til en dagsplan udfra ovennævnte? Som vi også kan bruge derhjemme, så vores datter ikke skal have lavet yderligere om på hendes rytmer.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor