Brev:
Vil pludselig ikke sove
16. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
Vil pludselig ikke sove
Hej Helen.
Så er jeg på banen igen.
Nu gik det lige så godt med det hele, mad, søvn, rytme og det hele, men for en uge siden er det som om det hele er vendt og jeg er virkelig i vildrede, og håber på et af dine gode råd ;-)
Oliver er nu godt 5mdr. Og vejer 9kg (ja en stor dreng ;-))
Han har altid været god til at sove og også falde i søvn efter vi startede med flaske inden lur som du hat foreslået. Efter flaske har er han faldet i søvn enten i vores seng eller i barnevognen.
Han er vågen cirka 3 timer af gangen og får cirka to lure om dagen, på ialt 3-4 timer og sover om natten cirka 10-11 timer. En typisk dag ser således ud :
7.00 vågner
10.00 flaske og puttes til lur (sover mellem 1-2 timer)
12.00 lidt grød med frugtmos, vand af kop
14-15 flaske og puttes til lur (sover 1-2 timer)
18.00 grønsagsmos og vand af kop
20.00 flaske og puttes til natten
Kl.00 vågner og får en flaske, sover videre
Kl.4 vågner og får flaske og sover videre
Nogle gange får han også lidt flaske efter mos og grød, da han stadig ikke får så meget af mos og grød.
Mit problem er, at han er virkelig svær af få til af sove. Han græder virkelig meget og er virkelig ked af det - som om han virkelig kæmper mod søvnen. Vi tager ham op, prøver at give flaske igen, nusser ham osv (vil stadig ikke tage sut) men intet virker. Nogle gange lykkes det at ligge ham og han så sover men tit græder han sig næsten i søvn, fordi han er så udmattet og træt. Han er synlig træt, så ved virkelig ikke hvorfor han kæmper så meget imod den søvn og hvorfor han pludselig heller ikke vil sin barnevogn, som han ellers var blevet så glad for. Nogle gange kan det tage op til en time at få ham til at sove og det er så synd for ham, for han er simpelthen så træt.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan få ham til at sove og hvorfor det pludselig er blevet sådan et problem?
Jeg ser frem til at høre fra dig.