Sover bedst om dagen

9. oktober 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sover bedst om dagen

Hej Helen

Først og fremmest tak for dit fine svar på mit spørgsmål omkring vores dreng på 4 år der er "Usikker på sig selv". Det var spot on, og vi arbejder meget bevidst med de ting du skriver om og har fået råd og vejledning af hans pædagog også. Og synes allerede jeg kan mærke en forskel i hans humør efter den korte tid.

Denne gang har jeg brug for svar vedr. vores 4,5 mdr. gamle datter. Hun er begyndt at sove rigtig godt om dagen, og kan tage en meget lang lur, nogengange på 5 timer i træk. MEN det medfører at hun om natten, spiser hver 1½ time og ind imellem er vågen på tidspunkter hvor vi andre gerne vil sove ;-) Også ...

Annonce

... afføring kan komme om natten, for det ellers har været om dagen.

Skal jeg vække hende efter fx 3 timers lur om dagen? Så hun ikke vender nat til dag? Eller er det normalt for hendes størrelse?

Hun er desuden meget svær at putte til nat, falder i søvn ved brystet ved 21/22-tiden (kan ikke tage sut) og brokker sig hvis jeg forsøger at fjerne brystet fra hende. Har forsøgt at putte hende i vuggen og barnevognen, men hun ender med at blive ret ulykkelig. Hvordan får jeg det lavet om, så jeg kan putte hende i vuggen med hendes nusseklud? Og dagen går det ganske fint med at falde i søvn -også uden amning forinden...

På forhånd tak for svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!