Det tager 1-2 timer at putte

6. oktober 2016

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Det tager 1-2 timer at putte

Hej Helen.

Jeg håber og krydser fingere for du kan hjælpe os!!
Vi er totalt desperate!!

Vores søn Felix er fra 22.dec '12. Han har bare altid haft svært ved at overgive sig til søvn om aftenen. Han blev født med forhøjet infektions tal og blev taget direkte fra mig og kom i kuvøse, c-pap og div overvågning. Vi var indlagt i 10dage med div tests mv. Men fandt aldrig et svar på hvorfor hans tal var som de var. Han har efterfølgende været meget syg, feber og influenzaligende, i november 15, blev han behandlet mod forhøjet bakterie tilstand i lunger og svælg og det hjalp, siden er han blevet behandlet 3gange mere for det samme.

Vi føler vi har prøvet alt!! Det tager dagligt 1-2timer og det er så trættende for hele familien og hvis det forsætter ender vores to dejlige unger med at mor og far bor hver for sig for det er et evigt emne der frustrer os og mangel på søvn er så sejt!!

Når han først sover så sover han godt til næste morgen. Han fiser rundt i sengen men sover!!

Han har sovet i vores seng til for 3mdr siden, da han endelig begyndte at sove igennem der. Om vi putter i vores seng og han så sover her eller i egen seng og sover der så tager det en evighed!

Vi er ikke til "godnat og sov godt" metoden, vi synes ikke han skal græde sig selv i søvn. Den lille mand har været så meget igennem at han skal føle sig tryg i vores hjem.

Vi har senest haft hjælp fra kommunen til Sansemotorisk træning i hjemmet, men det giver heller ingen effekt. Vi kører faste rutiner hvor han kan følge med på billeder hvad vi skal.
Ren ble/nattøj, tandbørstning/drikke vand, sansemotoriske øvelser, vælge puttekanin og sut (får 2 sutter og 2puttedyr han kan vælge imellem) iseng og sutteflaske.
Vi ligger i sengen ved ham (junior seng så vi kan lige være der)
Hvis vi sætter tremme på tremmeseng bliver han helt panisk og skriger og skriger, bider i tremmerne og kravler over og kommer galt afsted. (Også selv om vi sider lige ved siden af og snakker til ham, synger eller andet for at berolige ham.) i juniorsengen kravler han ud hvis vi ikke ligger der. Og selv om vi ligger der siger han ned 100gange hver dag og græder utrøstelig men "kun" hver anden dag..
Vi har prøvet sengehimmel i mørkt stof for at han ikke skal tage stilling til andet end at skulle sove. Vi har prøvet bedrockere for at kunne vigge ham i sengen.. Ja alt føler vi.

Han sover fint til middag og sover altid i løbet af 5-10min selv om vi bare sætter ham ud i klapvognen, let rejst, og med sutteflaske. Når han så sover ligger vi ham helt ned.
(Han har aldrig ...

Annonce

... ville sove i sin barnevogn heller)
Han vil også sove hvis vi kører bil. Så nogle gange når putning har taget 3-4timer har vi simpelthen kørt med ham og vupti der går 5-10min så sover han..

Lillesøster er helt helt anderledes, hun kom i slut januar så der er kun 13mdr imellem.
Synes det var blevet lidt bedre inden hun kom 45-60min. Men så måtte vi bryde rutinen da lillesøster ikke vil tage hverken sut eller flaske, så far begyndte at putte.
De er så små at det er sjældent at lillesøster når at sove tungt nok til at jeg kan gå ind og putte storebror.

Han sover som regl først omkring kl.21-21.30 og til 7.00 og så et par timer til middagslur.
Vi har prøvet at putte senere men så falder han først i søvn senere og står stadig op kl.07.00 og så bliver det endnu værer den efterfølgende aften.

Lillesøster sover fra 20.00-07.00 og så fra ca. 11.00-15.00 og nogle gange en lille lur på 15-20min omkring kl.18.00.

Vi spiser hver dag mellem 17.30-18.00

Han har været ude i dagpleje men er holdt igen da han faldt fuldstændig ud af søvnen. Så han går hjemme med lillesøster og jeg.
Vores dag er typisk..
7.30 morgenmad og hygge.
9.00 ud og lege ( i alt slags vejr)
10.00 besøge naboen, fodre høns og se traktor mv.
11.30 frokost
12.00 puttet til middag.
15.00 eftermiddagsmad (hvis han stadig sover vækkes han senest 15.00)
16.00 far er hjemme fra arbejde og de/vi leger, gerne ude, i legeparken, kører traktor, plukker æbler, fodre heste mv.
17.30-18 aftensmad
18.30 bad (ikke hver dag) eller hygge med stille leg, tegnefilm eller andet.
19.00 putte rutiner i ligger i sengen 19.30.

2gange i ugen har vi legeaftale med et andet børnepar der går hjemme (deres børn er fra marts 14 og november 15. Vi mødes kl.9/9.30 og leger og spiser frokost til kl.11.30/12.00
Og så slapper vi af om eftermiddagen/aftenen.

Vi synger og danser meget, læser bøger når lillesøster ammes og laver mange ting.
Men går vi ud over rutiner så skrider det hele og natputning tager 3-4timer.

Sundhedsplejerske og kommunen er først kommet frem til at den hjælp vi har efterspurt siden han var helt lille rent faktisk er reel. Til start mente de "bare" det var kolik.
Vi har prøvet Sansemotorisk træning, kædedyne mv. Men det hjælper ikke:(
Lægerne på børneafdelingen siger intet er galt.
Han har haft dræn i ørene og det gjorde ingen forskel.
Ja jeg kunne blive ved..

Håber du kan komme med nogle råd, vi er villige til at prøve og som med alt andet prøver vi det gerne i en periode af 30dage som minimum..;)

Mange håbefulde hilsner en træt mor
Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig