1 årig vågner om natten

1. oktober 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 årig vågner om natten

Hej Helen

Jeg har en datter, som lige er blevet et år. Hun er begyndt at vågne midt om natten og er bare VÅGEN! De sidste par nætter har klokken været omkring 2 når hun vågner, men så her i nat var kl. kun lige 12, før hun synes hun skulle op.

Vi føler at vi har prøvet alting: Vi trøster hende og lægger hende igen. Vi sidder ved siden af hende og synger og vi har prøvet at lade hende græde en smule, for at se, om hun ville falde til ro af sig selv. Men intet virker til at hjælpe.

Den første times tid hun er vågen kan vi godt få hende til at falde til ro, men omkring kl. 3 står hun bare op i sengen og skriger af sine lungers fulde kraft, indtil vi tager hende op og sætter os ind og leger i stuen.

Indtil nu har hun faktisk sovet rigtig godt om ...

Annonce

... natten. Hun er stået tidligt op, men det gør jo egentlig ikke så meget, så længe hun sover om natten.

Normalt har vi puttet hende omkring kl. 7 og så har hun sovet til kl. 6 næste morgen. Hun sover til gengæld ikke så meget om dagen, men det har hun egentlig aldrig gjort.

Hun plejer at sove 1 1/2 time nede i vuggestuen (hun har været i vuggestue siden juli, og er helt vild med det), men efter at hun er begyndt at vågne om natten er hun begyndt at tage en "morgenlur" ca. en time mellem 7-8 og så sover hun gerne 3 timer nede i vuggestuen, fra ca. kl. 11-14.

Vi ved ikke helt hvad vi skal stille op og det er begyndt at slide lidt på os, at skulle være oppe hele natten med hende.

Håber meget du kan hjælpe os.

Hilsen
To meget trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to