Brev:
1 årig vågner om natten
1. oktober 2016
Alder:
12 mdr.
1 årig vågner om natten
Hej Helen
Jeg har en datter, som lige er blevet et år. Hun er begyndt at vågne midt om natten og er bare VÅGEN! De sidste par nætter har klokken været omkring 2 når hun vågner, men så her i nat var kl. kun lige 12, før hun synes hun skulle op.
Vi føler at vi har prøvet alting: Vi trøster hende og lægger hende igen. Vi sidder ved siden af hende og synger og vi har prøvet at lade hende græde en smule, for at se, om hun ville falde til ro af sig selv. Men intet virker til at hjælpe.
Den første times tid hun er vågen kan vi godt få hende til at falde til ro, men omkring kl. 3 står hun bare op i sengen og skriger af sine lungers fulde kraft, indtil vi tager hende op og sætter os ind og leger i stuen.
Indtil nu har hun faktisk sovet rigtig godt om natten. Hun er stået tidligt op, men det gør jo egentlig ikke så meget, så længe hun sover om natten.
Normalt har vi puttet hende omkring kl. 7 og så har hun sovet til kl. 6 næste morgen. Hun sover til gengæld ikke så meget om dagen, men det har hun egentlig aldrig gjort.
Hun plejer at sove 1 1/2 time nede i vuggestuen (hun har været i vuggestue siden juli, og er helt vild med det), men efter at hun er begyndt at vågne om natten er hun begyndt at tage en "morgenlur" ca. en time mellem 7-8 og så sover hun gerne 3 timer nede i vuggestuen, fra ca. kl. 11-14.
Vi ved ikke helt hvad vi skal stille op og det er begyndt at slide lidt på os, at skulle være oppe hele natten med hende.
Håber meget du kan hjælpe os.
Hilsen
To meget trætte forældre