Brev:
Ny rutine i dagpleje
29. september 2016
Alder:
11 mdr.
Ny rutine i dagpleje
Hej Helen.
Jeg skriver fordi vores søn er startet i dagpleje. Han er kørt ind og er der pt fra 7.00-14.30
Jeg synes at det er en mærklig rytme dagplejen kører.
De små børn sover til formiddag allerede fra 8-9 hvor de vækkes. kl 12/12.30 kommer de ud at sove middagslur hvor de så får lov at sove til de vågner. Vores søn vågner som regel mellem kl 14.00 og 14.30. Problemet opstår i at han simpelthen er mere end putteklar kl 18.00. De første dage skulle vi vægge ham kl 6.00 (for at han kunne sove kl 8.00) men nu er han begyndt at vågne ved 05.00 tiden.
Alle dagplejemødre her i byen putter børnene på samme tidspunkt så de har mulighed for at lave aktiviteter sammen i løbet af formiddagen.
Vores dagpleje har prøvet at putte ham i deres fælles barnevogn for at han kunne sove på vej hen til legestue, men han vågner selvfølgelig med det samme de andre børn kommer op i vognen.
Det virker ikke til at tidspunktet står til diskussion.
Men hvad gør vi? Forsætter vi bare som nu med at slutte dagen kl 18.00 og starte den kl 5.00 (måske 05.30 hvis vi er heldige)?
I dagplejen spiser han endnu ikke så godt, så han får en god portion mad når han kommer hjem og igen kl 17.00 hvor han spiser aftensmad sammen med os. Han vågner om natten igen nu og er virkelig sulten og det eneste der får ham til at sove videre er en flaske.
Hans rytme ser altså således ud de dage han er i dagpleje:
05.00 op
06.00 morgenmad
07.00 i dp
8.00 puttes.
09.00 op - formiddagsmad
11.00 frokost
12.00 flaske og puttes.
14.00 op
14.30 hentes og får frugt og brød med ost, evt lidt havregrød.
17.00 aftensmad
18.00 flaske og i seng
mellem 20.00 og 02.00 flaske og sover videre.
Jeg synes det er lidt svært at han allerede ved 17.00 tiden begynder at være virkelig træt og vi er nødt til at putte kl 18.00. Både starter dagen jo så tidligt, men derudover synes jeg det er ærgerligt at vi ikke lige har den der ekstra time eller halvanden sammen med ham om aftenen.
Hvad tænker du om det hele?
De bedste hilsner
Baby Sams Mor