Ny rutine i dagpleje

29. september 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ny rutine i dagpleje

Hej Helen.

Jeg skriver fordi vores søn er startet i dagpleje. Han er kørt ind og er der pt fra 7.00-14.30

Jeg synes at det er en mærklig rytme dagplejen kører.

De små børn sover til formiddag allerede fra 8-9 hvor de vækkes. kl 12/12.30 kommer de ud at sove middagslur hvor de så får lov at sove til de vågner. Vores søn vågner som regel mellem kl 14.00 og 14.30. Problemet opstår i at han simpelthen er mere end putteklar kl 18.00. De første dage skulle vi vægge ham kl 6.00 (for at han kunne sove kl 8.00) men nu er han begyndt at vågne ved 05.00 tiden.

Alle dagplejemødre her i byen putter børnene på samme tidspunkt så de har mulighed for at lave aktiviteter sammen i løbet af formiddagen.

Vores dagpleje har prøvet at putte ham i deres fælles barnevogn for at han kunne sove på vej hen til legestue, men han vågner selvfølgelig med det samme de andre børn kommer op i vognen.

Det virker ikke til at tidspunktet står til diskussion.

Men hvad gør vi? Forsætter vi bare som nu med at slutte dagen kl ...

Annonce

... 18.00 og starte den kl 5.00 (måske 05.30 hvis vi er heldige)?

I dagplejen spiser han endnu ikke så godt, så han får en god portion mad når han kommer hjem og igen kl 17.00 hvor han spiser aftensmad sammen med os. Han vågner om natten igen nu og er virkelig sulten og det eneste der får ham til at sove videre er en flaske.

Hans rytme ser altså således ud de dage han er i dagpleje:

05.00 op
06.00 morgenmad
07.00 i dp
8.00 puttes.
09.00 op - formiddagsmad
11.00 frokost
12.00 flaske og puttes.
14.00 op
14.30 hentes og får frugt og brød med ost, evt lidt havregrød.
17.00 aftensmad
18.00 flaske og i seng
mellem 20.00 og 02.00 flaske og sover videre.

Jeg synes det er lidt svært at han allerede ved 17.00 tiden begynder at være virkelig træt og vi er nødt til at putte kl 18.00. Både starter dagen jo så tidligt, men derudover synes jeg det er ærgerligt at vi ikke lige har den der ekstra time eller halvanden sammen med ham om aftenen.

Hvad tænker du om det hele?

De bedste hilsner
Baby Sams Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor