Brev:
Søvnassociationer - 7 mdr.
27. september 2016
Alder:
7 mdr.
Søvnassociationer - 7 mdr.
Kære Helen
Vi er ved at lære lillesøster på 7 måneder at falde i søvn uden at have brystet i munden. Det var nemlig begyndt at resultere i, at hun vågnede gang på gang efter putning og kun faldt til ro ved at få brystet igen, og det var simpelthen så hårdt. Den cirkel har vi nu brudt, og hun falder så fint i søvn i sin seng og vågner nu igen kun efter mælk ved 3-tiden.
Jeg lægger hende, når jeg har ammet hende rigtig godt, og så sidder jeg ved siden af hendes seng med en tung hånd på hendes mave, hun får sin elskede sutteklud, og jeg nynner den samme sang igen og igen.
Men her til aften begyndte hun at græde, da jeg fjernede hånden. Når jeg lagde den tilbage nussede hun næsen helt op ad min arm og blev rolig. Så slog det mig, om jeg mon nu bare er ved at skabe en ny søvnassociation?
Hun er startet i vuggestue for 14 dage siden, og selvom det går godt, er der jo ingen tvivl om, at hun har ekstra meget brug for nærvær og at mærke mig og far.
Hvordan kan man bedst gribe det an i hendes alder?
På forhånd tak :-)
Venlig hilsen C.