Brev:
Bliver bims, hvis jeg ikke får lidt søvn
21. september 2016
Alder:
6 mdr.
Bliver bims, hvis jeg ikke får lidt søvn
Kære Helen.
Jeg skrev til dig for ca. en måned siden angående søvn, da var min søn 5 mdr. Du kom med en del forslag til hvordan jeg kunne forbedre hans søvn både dag og nat. Status er nu en helt anden, for som det nok ikke kommer bag på dig, så ændrer alt ting sig hele tiden.
Det går lidt bedre med rytmen, men dog med en ekstra morgenlur.
Min søn spiser hellere ikke længere 5 gange hver nat, han spiser 3 gange, hvilket er helt fint, til gengæld vågner han op til 8 gange med gråd, mareridt, stillingsskift, bøvser og hvad ved jeg. Fra kl 3 af sover han ekstra uroligt, og klokken 5 står han op, konsekvent som om der bliver trykket på en knap. Her rådede du mig til at amme ham så han sover videre, men det gør han ikke. Han vil ikke amme og hvis han endelig tager brystet kl 5, så slipper han det inden han falder i søvn.. Han VIL IKKE sove! Han er ikke udhvilet, langt fra.
Der går ca. 1.1,5 time sov kan han ikke mere, så kan jeg amme ham og han sover 40 min eller han kan vugges i søvn i sin slyngevugge. Fra kl 3-5 lukker jeg nærmest ikke et øje. og fra 20-03 er jeg også vågen mange gange med ham. Jeg er så træt.. jeg kan ikke længere hænge sammen. I dit sidste brev rådede du mig til at amme ham i søvn til sin middagslur så vi kunne så sammen, her sover han også kun 40 min og tilbyder jeg ham brystet igen kan jeg være heldig at han sover yderligere 10 min, men ikke længere end det - jeg får derfor nærmest ingen hvile af det, og han får slet ikke nok på den måde.
Jeg er ved at være helt opgivende.. På en god dag kan han sove 1,5-2 timer i sin vogn hvis jeg triller den, men sagen er den at jeg har fået hælsporer efter graviditeten og de 2 mdr med ham i bæresele og har længe ignoreret smerterne i mine fødder, så de lange gåture holder virkelig hårdt. Dette brev er altså skrevet i desperation.. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Jeg er bange for at blive bims hvis jeg ikke snart får lidt søvn. Nogle morgener er jeg så træt at jeg ikke kan bevæge mig og midt på dagen er jeg oftest rigtig svimmel. Min søn er også meget træt, det er sjældent han kan holde sig vågen i 2 timer uden at protestere meget. Måske er der ikke så meget at gøre, men hvornår er det sandsynligt at det bliver bedre..?
Hilsen, verdens trætteste mor..