Brev:
Vågner grædende - 4 mdr.
12. september 2016
Alder:
4 mdr.
Vågner grædende - 4 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.
De sidste par uger er min søn vågnet klynkende.
Det vil sige at den sidste del af hans søvn er han meget urolig og især hans hænder kører rundt i ansigtet og især ind i munden hvor han nærmest desperat gumler og kører hænderne rundt i ansigt og mund.
Han er stadig halv sovende men jeg kan ikke rigtig trøste ham og til sidst vågner han og så er han ok humør. Tror dog godt han ville kunne have sovet lidt videre hvis det ikke var for de hænder. Og han bliver også hurtigt træt, efter halvanden time begynder han at blive pylret og han er som regel er vågen to timer (om dagen) og så virker han putteklar igen.
Det er både ved hans lurer om dagen og efter nattesøvnen.
Det virker som om det er noget der generer ham men er også i tvivl om det måske skyldes det udviklingsspring han er i lige i øjeblikket.
Når han er vågner vil han også virkelig gerne gumle især på min finger. Kan der nok allerede være tænder på vej? Kan ikke mærke noget - men han er kun godt 4mdr.
Har du oplevet det før - eller skal jeg måske et smut forbi lægen?
Hilsen