Sover i vores seng

6. september 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sover i vores seng

Kære Helen,

Jeg har brug for nogle andre (dine) tanker og lidt sparring, da jeg er ved at løbe tør for ideer...

Vores datter på 9 mdr har altid haft store problemer med at overgive sig til søvn. Først drejede det sig om, at hun kun i flere mdr ville vugges i søvn, så blev det til, at hun kun ville sove op af min brystkasse, mens jeg gik rundt og sang.

Nu er det så, at hun kun vil falde i søvn i vores seng. Men for første gang nogensinde, kan vi ligge ved siden af hende og nusse hende, hvor hun stille og rolig SELV falder i søvn uden kamp - så synes selv, vi er kommet langt, men vil gerne helt i mål, som er, at hun selv stille og roligt falder i søvn i sin seng...

Når jeg prøver at putte hende i hendes seng, er det de samme ritualer, som når hun falder i søvn i vores seng.... Hun bliver lagt, og lige så snart jeg prøver at nusse hende, bliver hun svært utilfreds, brokker sig, skubber mine arme væk, sparker dynen væk og bliver mere hysterisk. Har også prøvet, når hun bliver lagt i hendes seng, at hun ser mig, lægge mig i min seng, ...

Annonce

... og kan høre jeg er i rummet, men det får samme udfald, som hvis jeg nusser.

Tager jeg hende derimod op og lægger hende i vores seng, så er der INGEN problemer, hun stopper med at være hysterisk og falder stille og roligt i søvn.

Jeg plejer at bære hende over i hendes seng, når hun har sovet lidt, så hun vågner der.

Hvordan får jeg min datter til at falde i søvn i sin egen seng, stille og roligt.?

Det skal dernæst tilføjes, at hun går i seng kl.18, fordi hun har valgt ikke længere at sove en kort powernap, sen eftermiddag. Så vores ulvetime er fra kl.16-18... Og hun nægter pure at tage en powernap sen eftermiddag.

Ved at hun går så tidligt i seng betyder også, at hun vågner 2 gange om natten.... For mig virker det helt klart, at hun ikke selv kan komme videre i søvnrytmen... Og der er det igen det samme - hun finder kun ro i vores seng.

Vi stod ellers til, at hun skulle begynde at sove på hendes eget værelse, men sådan som hendes søvnsitustion er lige nu, virker det umuligt.

Ser frem til din sparring

Hilsen
Ideforladt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren