NatFlaske ved 1 år

4. september 2016

Kategori:
Alder:
12 mdr.

NatFlaske ved 1 år

Kære Helen.

Jeg skrev til dig for noget tid siden, da jeg søgte råd til, hvordan vi skulle trappe min et årige søn ud af natamning. Han er nu 1 år og jeg er stoppet med at amme for ca en uge siden, da han har fået flaske med mme ved sengetid, når jeg har været på arbejde og min kæreste har lagt ham i seng - han begyndte selv at afvise brystet og pege på flasken med mme, som jeg supplerede amningen med, da jeg havde på fornemmelsen, at min mælk ikke mættede ham nok. Da jeg ammede, ammede jeg ham kl 20 ved sengetid og supplerede med 100 ml mme, og han fik igen 100-200 mme omkring kl 02.

Nu da han er begyndt at afvise brystet helt, giver vi kun flaske med mme. Men de sidste par aftener/nætter, er han begyndt at drikke ca 250-300 ml mme omkring kl 20 (vi tænkte at han måtte have brug for så meget, siden han suger det i sig og at han så måske ville sove til næste morgen). Men han er begyndt at vågne omkring kl 23 og igen kl 01-02, hvor han skriger og ikke er til at få til ro, med ...

Annonce

... mindre vi giver ham flaske. - han peger meget insisterende på flasken, som vi har haft stående i vores vindueskam ved sengen (han sover i sin egen seng ved siden af vores, og kravler i løbet af natten hen til os). Det er resulteret i, at han de sidste par aftenener og nætter i alt har drukket omkring 500-600 ml mme, hvilket jeg umiddelbart tænker er for meget?

Så mit spørgsmål går på, om flasken kan være blevet en dårlig vane for ham eller om han reelt kan have brug for så meget mælk, enten pga. sult, udviklingsspring eller andet?

Førhen fik han jo kun mælk kl 20 og kl 02, nu får han 3-4 gange, hvis vi giver ham, når han selv efterspørger.

Han spiser godt i løbet af dagen og får også natgrød samt godt med vand. - faktisk har han de sidste par dage dig afvist natgrøden, og jeg tænker, om det kan være fordi, han hellere vil have sin flaske med mælk, som han får, når han skal i seng - kan han være bevidst om det?

Jeg glæder mig til at læse dit svar.

Med venlig hilsen
Simone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.