Brev:
Sove uden flaske/natflaske
3. september 2016
Alder:
8 mdr.
Sove uden flaske/natflaske
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min søns søvn, eller rettere at han ikke ville sove om aftenen. Du foreslog at, han fik mælk ved hver lur og gerne der hvor han skulle sove (seng, barnevogn).
Det er gået meget bedre siden, han falder ofte i søvn inden for 10-15 min. (han får flaske, han slipper selv eller jeg tager den fra ham lige inden han går helt omkuld)
Dog kan der nogle gange gå op til en time, hvor jeg gang på gang må vende ham, fordi han vil ligge på maven/kravle.
Mit spørgsmål og det der bekymre mig lidt nu er så, at han KUN vil sove hvis han får en flaske. Skal/og hvordan skal han vendes af med dette?
Han har ligeledes meget svært ved at klare sig igennem natten uden mælk, han får en flaske når jeg putter ham ca. kl. 19:30 (ca. 220 ml)
igen kl. ca. 23- 24:00 (ca. 100 ml), oftest vågner han og græder igen et par timer efter og så igen ved 3-4 tiden.
Han vågner altså 2-3 gange og græder meget voldsomt, jeg forsøger hver gang med sut, nusseklud, putning og vand. Men når han har grædt i over en time, giver jeg ham mælk da jeg synes det er synd for ham, og så falder han i søvn med det samme, men han kan snildt drikke op mod 200 ml.
Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op, for han burde jo kunne klare sig igennem natten uden mælk på dette tidspunkt, eller måske giver jeg ham for lidt mælk om dagen?
Han spiser og drikker godt om dagen, 4-5 måltider og får 2 flasker á 125 ml.
Jeg håber du kan hjælpe mig.
Mange hilsener
J.