Sove uden flaske/natflaske

3. september 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sove uden flaske/natflaske

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig ang. min søns søvn, eller rettere at han ikke ville sove om aftenen. Du foreslog at, han fik mælk ved hver lur og gerne der hvor han skulle sove (seng, barnevogn).
Det er gået meget bedre siden, han falder ofte i søvn inden for 10-15 min. (han får flaske, han slipper selv eller jeg tager den fra ham lige inden han går helt omkuld)
Dog kan der nogle gange gå op til en time, hvor jeg gang på gang må vende ham, fordi han vil ligge på maven/kravle.

Mit spørgsmål og det der bekymre mig lidt nu er så, at han KUN vil sove hvis han får en flaske. Skal/og hvordan skal han vendes af med dette?

Han har ligeledes meget svært ved at klare sig igennem natten uden mælk, han får en flaske når jeg ...

Annonce

... putter ham ca. kl. 19:30 (ca. 220 ml)
igen kl. ca. 23- 24:00 (ca. 100 ml), oftest vågner han og græder igen et par timer efter og så igen ved 3-4 tiden.

Han vågner altså 2-3 gange og græder meget voldsomt, jeg forsøger hver gang med sut, nusseklud, putning og vand. Men når han har grædt i over en time, giver jeg ham mælk da jeg synes det er synd for ham, og så falder han i søvn med det samme, men han kan snildt drikke op mod 200 ml.

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op, for han burde jo kunne klare sig igennem natten uden mælk på dette tidspunkt, eller måske giver jeg ham for lidt mælk om dagen?

Han spiser og drikker godt om dagen, 4-5 måltider og får 2 flasker á 125 ml.

Jeg håber du kan hjælpe mig.

Mange hilsener
J.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge