Vågner rigtig meget om natten

1. september 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner rigtig meget om natten

Kære Helen.

Så har vi fået en lille dreng mere og et nyt sæt udfordringer.

Lillebror er utrolig glad og tilfreds om dagen. Han sover ca 8-10 og 12-14 samt 16-16:30/17 på altanen. Ammer ham inden hver putning og han får grød til frokost ved 10:30 tiden. Vi er netop gået op til 1/2 dl og han er rigtig glad for grøden.

Putter til natten ved 20 tiden og så starter timeglasset. Første gang han vågner er han meget sulten, ved 22 tiden. Herefter vågner han ca hver time til hver halvanden time HELE NATTEN. Det har stået på i lidt over to uger nu.

Jeg har prøvet at amme ham mere om natten men han spiser ikke meget til sidst på atten når jeg fx har ammet ham hveranden time, som forsøg.

Han er ikke meget ked af det, han vågner bare og er lettere utilfreds med det. Lader jeg ham ligge ender det i gråd. ...

Annonce

... Nogle gange er sutten nok, andre gange skal han op og og vil kun sove i armene.

Han falder ellers i søvn selv ved alle lure og til natten, med sin bamse og ligger bare og okser lidt inden han sover. Han sover i en tremmeseng i vores soveværelse.

Kun afføring hver 4. dag ca. Før grøden var det en gang om ugen. Men han virker ikke rigtig som om han har ondt....

Min SP har anbefalet mig at give en flaske MME når jeg putter så han måske sover lidt længere tid og så har jeg masser af mælk når han så vågner.

Han er 69cm og vejer 7,2, og SP sagde han godt kunne veje lidt mere ift sin længde, men ikke noget alarmerende.

Hvorfor tror du han vågner så meget? Jeg er ved at blive godt tosset og vil rigtig gerne ændre noget hvis der er noget jeg kan gøre!

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig