Brev:
Vågner rigtig meget om natten
1. september 2016
Alder:
5 mdr.
Vågner rigtig meget om natten
Kære Helen.
Så har vi fået en lille dreng mere og et nyt sæt udfordringer.
Lillebror er utrolig glad og tilfreds om dagen. Han sover ca 8-10 og 12-14 samt 16-16:30/17 på altanen. Ammer ham inden hver putning og han får grød til frokost ved 10:30 tiden. Vi er netop gået op til 1/2 dl og han er rigtig glad for grøden.
Putter til natten ved 20 tiden og så starter timeglasset. Første gang han vågner er han meget sulten, ved 22 tiden. Herefter vågner han ca hver time til hver halvanden time HELE NATTEN. Det har stået på i lidt over to uger nu.
Jeg har prøvet at amme ham mere om natten men han spiser ikke meget til sidst på atten når jeg fx har ammet ham hveranden time, som forsøg.
Han er ikke meget ked af det, han vågner bare og er lettere utilfreds med det. Lader jeg ham ligge ender det i gråd. Nogle gange er sutten nok, andre gange skal han op og og vil kun sove i armene.
Han falder ellers i søvn selv ved alle lure og til natten, med sin bamse og ligger bare og okser lidt inden han sover. Han sover i en tremmeseng i vores soveværelse.
Kun afføring hver 4. dag ca. Før grøden var det en gang om ugen. Men han virker ikke rigtig som om han har ondt....
Min SP har anbefalet mig at give en flaske MME når jeg putter så han måske sover lidt længere tid og så har jeg masser af mælk når han så vågner.
Han er 69cm og vejer 7,2, og SP sagde han godt kunne veje lidt mere ift sin længde, men ikke noget alarmerende.
Hvorfor tror du han vågner så meget? Jeg er ved at blive godt tosset og vil rigtig gerne ændre noget hvis der er noget jeg kan gøre!
På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen
Anne