Brev:
30 min baby - hvad kan vi forvente?
31. august 2016
Alder:
3 mdr.
30 min baby - hvad kan vi forvente?
Hej Helen,
Undskyld jeg spammer dig sådan for tiden. Jeg har lidt flere spørgsmål.
Hvornår kan vores lille pige lærer at sove længere end de 30 min? Kommer det af sig selv eller er det noget, vi skal lære hende? Grunden til jeg spørger er, at jeg flere steder læser, at folk skriver "det blev bedre da han/hun startede vuggestue", og det undrer mig, at problemmet i mange tilfælde bare går over, når barnet kommer i vuggestue. Hvordan kan det være?
Det næste stykke tid vil jeg forsøge mig med de forslag, som du kom med. Vedr. svøb, så er vores pige vild med at putte fingrerne i munden, og gør det også, når hun ligger og skal sove/vågner. Er det så stadig en god ide at svøbe dem væk?
En rytme kan vi få etableret ved 3-4 måneders alderen. Hvordan kunne en typisk dag se ud for vores lille pige, som jo typisk kun sover 30 min med mindre, vi kører barnevogn? Så vil jeg så småt arbejde hen i mod det. Jeg går meget gerne med barnevogn - i går sov hun knap 5 timer i den! (vi har desværre ikke et sted at stille barnevogn) De sidste par uger har vi kunne lægge hende i seng mellem 20-21, og så vågner hun ca. 06:30 - måske lidt senere og en sjældent gang imellem 08:30.
Med venlig hilsen
Sine