30 min baby - hvad kan vi forvente?

31. august 2016

Kategori:
Alder:
3 mdr.

30 min baby - hvad kan vi forvente?

Hej Helen,

Undskyld jeg spammer dig sådan for tiden. Jeg har lidt flere spørgsmål.

Hvornår kan vores lille pige lærer at sove længere end de 30 min? Kommer det af sig selv eller er det noget, vi skal lære hende? Grunden til jeg spørger er, at jeg flere steder læser, at folk skriver "det blev bedre da han/hun startede vuggestue", og det undrer mig, at problemmet i mange tilfælde bare går over, når barnet kommer i vuggestue. Hvordan kan det være?

Det næste stykke tid vil jeg forsøge mig med de forslag, som du kom med. Vedr. svøb, så er vores pige vild med at putte fingrerne i munden, og gør ...

Annonce

... det også, når hun ligger og skal sove/vågner. Er det så stadig en god ide at svøbe dem væk?

En rytme kan vi få etableret ved 3-4 måneders alderen. Hvordan kunne en typisk dag se ud for vores lille pige, som jo typisk kun sover 30 min med mindre, vi kører barnevogn? Så vil jeg så småt arbejde hen i mod det. Jeg går meget gerne med barnevogn - i går sov hun knap 5 timer i den! (vi har desværre ikke et sted at stille barnevogn) De sidste par uger har vi kunne lægge hende i seng mellem 20-21, og så vågner hun ca. 06:30 - måske lidt senere og en sjældent gang imellem 08:30.

Med venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika