Brev:
Rytme og længde på lure
30. august 2016
Alder:
3 mdr.
Rytme og længde på lure
Kære Helen
Som du nok har bemærket så vil jeg utrolig gerne have min datter ind i en rytme, da jeg har erfaret, at det fungere gode for mine børn.
Som det er lige nu bliver hun som regel puttet og sover mellem kl. 20-21 om aftenen og står op mellem kl. 6-7.
Vågner som regel en gang om natten mellem kl. 2-4 og får en flaske.
Det sidste uger har hun sovet 3 lure om dagen.
Hun bliver lagt til formiddagslur et sted mellem kl. 8.30-9.30 og igen til middagslur mellem kl. 13-14. Den sidste lur plejer at ligge omkring kl. 17.
Hun er som regel nemmest at få til at sove på formiddagsluren, og der er hun begyndt at sove over 40 min tit uden hjælp. Sover måske 1,5-2 timer.
Middagsluren vågner hun stort set altid på efter 40 min og det er meget svært af få hende til at sove videre uden bare at gå med barnevognen.
På den sidste sover hun konsekvent kun 40 min og er så svær at forlænge og dropper som regel også at prøve at klokken er tæt på 18.
Det virker bare lidt til at være noget rod, at hun tager den længste og bedste lur som den første, da hun bliver mere og mere træt i løbet af dagen og vi stort set altid ender med at rende rundt med hende på armen om eftermiddagen/aftenen. Vi kan ikke sidde med hende men skal gå rundt. Det er altså hårdt og også når vi har en anden pige på 3 år.
Kan du komme med dit synspunkt på rytmen og foreslog til længde på lure om dagen mm.? Også flaskeintervaller ift. ovenstående.
Putter vi for sent til formiddag?
Hilsen