Rytme og længde på lure

30. august 2016

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Rytme og længde på lure

Kære Helen

Som du nok har bemærket så vil jeg utrolig gerne have min datter ind i en rytme, da jeg har erfaret, at det fungere gode for mine børn.

Som det er lige nu bliver hun som regel puttet og sover mellem kl. 20-21 om aftenen og står op mellem kl. 6-7.

Vågner som regel en gang om natten mellem kl. 2-4 og får en flaske.

Det sidste uger har hun sovet 3 lure om dagen.

Hun bliver lagt til formiddagslur et sted mellem kl. 8.30-9.30 og igen til middagslur mellem kl. 13-14. Den sidste lur plejer at ligge omkring kl. 17.

Hun er som regel nemmest at få til at sove på formiddagsluren, og der er hun begyndt at sove over 40 min tit uden hjælp. Sover måske 1,5-2 timer.

Middagsluren vågner hun stort set altid på efter 40 ...

Annonce

... min og det er meget svært af få hende til at sove videre uden bare at gå med barnevognen.

På den sidste sover hun konsekvent kun 40 min og er så svær at forlænge og dropper som regel også at prøve at klokken er tæt på 18.

Det virker bare lidt til at være noget rod, at hun tager den længste og bedste lur som den første, da hun bliver mere og mere træt i løbet af dagen og vi stort set altid ender med at rende rundt med hende på armen om eftermiddagen/aftenen. Vi kan ikke sidde med hende men skal gå rundt. Det er altså hårdt og også når vi har en anden pige på 3 år.

Kan du komme med dit synspunkt på rytmen og foreslog til længde på lure om dagen mm.? Også flaskeintervaller ift. ovenstående.

Putter vi for sent til formiddag?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.