Brev:
Mælk ifm. putning
26. august 2016
Alder:
2 mdr.
Mælk ifm. putning
Kære Helen
Tak for en god brevkasse som jeg bruger meget flittigt. Jeg har lagt mærke til at du tit nævner at mælk og putning skal hænge sammen imens babyerne er små.
Min datter er lige straks 3 måneder og får flaske. Jeg vil rigtig gerne gøre flasken til en del at putningen men kan ikke få det til at gå op.
I dag fx fik min datter mælk kl. 5 og sov så videre til kl. 7.50. Derefter fik hun så en flaske kl. 8.30 og blev først puttet til formiddagslur kl. 9.45 og der kunne jeg jo ikke give mælk igen. Så hvordan skulle jeg gøre det?
Resten af dagen bliver nok lidt på samme måde. Hun er ikke særlig god til at sove lange lure, vågner næsten altid efter 40 min. Hvis hun gør det nu, så skal hun nok have en flaske igen kl. 11.30 men der er hun ikke klar til lur og bliver nok først det omkring kl. 12.30-13. Derefter forsøger jeg virkelig at få hende til at sove længere til omkring kl. 15, hvor hun så får mælk igen. Skal så puttes til en powernap omkring kl. 16.30-17 og sover konsekvent her kun 20-30-40 min og inden den lur revser jo også kun gået 1,5-2 timer siden sidste flaske. Så får hun flaske kl. 18 og tilbyder en igen allerede ved 19.30, da hun her skal sove til natten. Det skal siges at hun kun har sovet så længde i dag, da hun først sov kl. 21.30 igår hvor hun var ret ulykkelig, da hun kun havde sovet 40 min siden kl. 14. Men selvom hun står tidligere op, så passer det aldrig med en flaske lige inden lur.
Hvad kan jeg gøre ved det? Vil jo meget gerne have bedre lure om dagen.