Brev:
Sove ritual
23. august 2016
Alder:
4 mdr.
Sove ritual
Hej Helen.
Min søn er nu rundet de 4 mdr og jeg har nogle spørgsmål ift putte ritualer.
Som det er idag, så spiser vi ved en 18 tiden mens han sidder med ved bordet selvfølgelig, herefter ligger vi ham nøgen på sit aktivitetstæppe, både hvor vi sidder med men også hvor han hygger alene.
Når han siger fra putter vi ham i nattøj og så står den ellers på rolig hygge indtil han viser tegn på træthed.
Når det sker, så skifter vi ham, svøber ham og så ammer jeg ham i soveværelset.
Han dag er kort ift lure:
1. Lur mellem 8-9
2. Lur mellem 11-12
3. Lur mellem 15-16
4. Godnat ved en 20-20.30 tiden
Mine spørgsmål er således:
1. Hvornår må/kan man komme de små i bad hver dag? Han bliver så rolig og elsker det, og ville sindssygt gerne at det var en fast del hver aften.
2. Efter aftensmad vil vi gerne lave nogle stille aktiviteter med ham - kan du hjælpe med nogle forslag?
3. Når jeg har ammet i soveværelset og han ikke er faldet i søvn, har du så nogle forslag til hvad der er bedst at gøre?
4. Hver nat vågner han mellem 3 og 5 og er vågen i 1,5 time, amning vil han ikke men frisk er han, synes det er svært at få ham til ro, idag lader jeg ham pludren og prøver at amme efter den time, er der andet jeg kan gøre?
5. Ift putte rutinen vil jeg af ren nysgerrighed hører om det er noget vi kan gøre for at min mand kan komme mere ind over?
6. Jeg ammer når han vågnet om natten og også for at få ham til at sove videre hvis han har svært ved at komme ned i søvnen, er der andre muligheder?
7. Han er ikke startet på mad endnu, hvordan ved jeg om han får mad Nok?
Obs! Jeg ammer stadig fuld tid, vi starter først mad ved 6 mdr. Han vil ikke tage sut.
Med venlig hilsen