Brev:
9 måneder og urolig søvn
18. august 2016
Alder:
9 mdr.
9 måneder og urolig søvn
Hej Helen
Jeg skriver fordi jeg er efterhånden noget desperat. Jeg har tre børn K. på 6 år, M. på 5 år og lille Ida på 9 mdr og det er hende problemet handler om.
Ida har altid været en nem lille baby, sov næsten igennem fra dag 1 af men det ændrede sig omkring 7 mdr hvor hun var igennem en længere syge periode med tænder, forkølelse, øre osv og nu er jeg oppe ved hende 10-15 gange pr nat og hun spiser 2 flasker ud over sin putteflaske. Folk omkring mig mener at problemet er at hendes mave arbejder non stop fordi hun spiser meget om dagen og nu også om natten og at vi er inde i en dum cirkel.
Jeg er efterhånden selv så træt at det påvirker hele familien og mit overskud til de to drenge, hvilket giver mig en mega dårlig samvittighed.
Jeg vil prøve at vise dig vores dag sådan ca.
Kl 6.00 op
Kl 6.30 morgenmad, grød ca 1 1/2 dl + vand
Kl 8-8.30 sove
Kl 10-10.30 vågne
Kl 10.30 spise , bondebrød med pikantost/ leverpostej, evt grød hvis hun nægter brødet
Kl 12.30 sove
Kl 14 vågen
Kl 14.30 grød 1 1/2 dl ca + vand + ostehaps
Kl 16 lur og vækkes senest kl 17.30
Kl 17.40 aftensmad , ligesom os og tilbydes glas mad eller grød + mme af kop
Kl 21 flaske 220 ml
Sove
Kl 24 flaske 150 ml
Kl 3 150 ml
Sut et utal af gange + vågne perioder.
Hun sover inde i vores soveværelse og hun sover så uroligt.
Vi har ingen rigtig putte ritual fordi hun går nærmest kold med putteflasken og så starter showet ca 30-60 mim efter hvor hun græder og skal have sut og sådan fortsætter det hele natten. Jeg giver hende putteflasken inde i soveværelset i mørke.
Jeg håber du kan hjælpe mig lidt her og skal lige nævne at jeg står selv med børnene da manden er chauffør.
Mange hilsner
fra en træt og ked mor