30 min lurer

16. august 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

30 min lurer

Hej Helen,

Jeg skriver til dig, da vi har store udfordringer med vores knap 10-ugers datter ift. hendes lurer om dagen - hun har svært ved at overgive sig, og når det endelig sker, så er hun vågen igen efter 30 min, og er IKKE udhvilet. Det største problem er helt sikkert længden på lurerne og en meget træt og ulykkelig lille pige.

Da hun var nyfødt sov hun som en engel om dagen, men ved ca. 4 ugers alderen ændrede det sig. Det er nu oftest svært at få hende til at sove og lykkes det, så vågner hun altid efter 30 min. Dog er barnevognen undtagelsen - her brokker hun sig kun lidt før hun overgiver sig til søvnen, og her kan hun sove flere timer - f.eks. triller vi 1-2 timer, og så kan hun stå og sove op til 4 timer i alt. Desværre har vi ikke mulighed for at stille barnevognen der, hvor vi bor, men vi har oplevet det flere gange i sommerhus, hvor vi har været de sidste par uger.

Jeg kan forstå, at det er når hun går fra et søvnstadie til et andet, at det går galt for hende. Det er stort ...

Annonce

... set umuligt at hjælpe hende videre i søvnen. Vi forsøger, men oftest resulterer det i en lille pige, der kører sig selv mere og mere op, og når brokken går over i gråd, så tager vi hende op. Her er hun så ofte utrøstelig og stadig så træt.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende med længere lurer om dagen uden, at vi skal trille barnevogn? Al fokus herhjemme er på hendes søvn, og det tærer så ufattelig meget :-(

Desuden kan det nævnes, at jeg ammer, hun vokser, som hun skal, og at hun om natten sover rigtig fint - jeg er oppe ca. 2 gange for at give hende mad. Vi er så småt begyndt på putteritual om aftenen, hvor jeg afslutningsvis ammer hende, lægger hende i sin vugge og synger en sang og går så. Brokker hun sig, går vi kort derind. Det fungerer indtil videre overraskende fint.

Jeg håber virkelig, at du kan hjælpe, da jeg er ved at være godt brugt og frustreret, og så ked af det på hendes vegne, da hun bliver så ked flere gange om dagen.

Krydsede fingre herfra,

Med venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor